Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu fungerar den inte längre...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-31 13:36

Var tvungen att ominstallera Windows och när jag återigen hade installerat iTunes dyker inte ipoden upp i källfönstret. När jag startar iTunes kommer ett meddelande som säger "den programvara som behövs för att kommunicera med iPod är inte rätt installerad"
Har även provat att ominstallera den flera gånger.
Har provat att köra meny/play-tricket, har uppdaterat den senaste programversionen av iTunes. Har provat att köra "windows updater" för att ominstallera mjukvaran på
iPoden men får då upp en text som säger "iPod servicefel" !?. Det går alltså inte ens att komma åt knapparna "uppdatera" och "återställ".

Den fungerar dock som en vanlig hårddisk, får nämligen upp ikonen i utforskaren så datorn "känner" trots allt av att iPoden finns där.
JAg har en PC och använder mig av USB 1 porten, alltså inte USB2 eller firewire. Vad har hänt? någon som vet? och framförallt, vad skall jag göra?

Mvh
Seoulenite

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 12:49

hrmf, iTunes bestämde sig för att "ställa in" min 40Gb hd igen. iTunes kan göra alla möjliga mer eller mindre onödiga trick, men kunde tydligen inte känna av att min iPod var full av filer. Arrrg. Nåja nu verkar det iallafall fugera.

Mvh
Seoulenite

Hur gjorde du???

Ursprungligen av Seoulenite:

hrmf, iTunes bestämde sig för att "ställa in" min 40Gb hd igen. iTunes kan göra alla möjliga mer eller mindre onödiga trick, men kunde tydligen inte känna av att min iPod var full av filer. Arrrg. Nåja nu verkar det iallafall fugera.

Mvh
Seoulenite

Hej!
Sitter och försöker komma fram til vad som är fel med mitt itunes nu också, har exakt samma problem... Hur gjorde du för att fixa det???

Jag har haft det här problemet i ett tag nu men har inte hittat någon lösning så jag använder min långsammare dator (syftar på USB 1.1) för överföringen. Den ända lösningen jag har läst skall fungera är en ominstallation av windows.

1
Bevaka tråden