Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudstörning på 4g ipodarna?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har länge sneglat åt en 40gig iPod men har blivit lite osäker när jag läser på iPod Lounge's hemsida att man funnit en defekt i ljudet som verkar ha att göra hörlursanslutningen. Den verkar finns mer eller mindre på alla fjärde generations-ipodar. Vad säger ni som har den senaste modellen? Är det storm i ett vattenglas eller ska man vänta till nästa generation?

Hälsningar
Webster

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-31 19:01
Ursprungligen av Webster:

Hej!
Har länge sneglat åt en 40gig iPod men har blivit lite osäker när jag läser på iPod Lounge's hemsida att man funnit en defekt i ljudet som verkar ha att göra hörlursanslutningen. Den verkar finns mer eller mindre på alla fjärde generations-ipodar. Vad säger ni som har den senaste modellen? Är det storm i ett vattenglas eller ska man vänta till nästa generation?

Hälsningar
Webster

har personligen aldrig märkt av något fel i den stilen.

Ursprungligen av erik:

har personligen aldrig märkt av något fel i den stilen.

Det var skönt att höra , men det ska tydligen uppträda något slags knäpp eller knaster och så ska man dessutom höra hur hårddisken surrar genom hörlurarna. Det hela låter urkonstigt tycker jag. Om ingen här har märkt nåt nämnvärt slår jag nog till - vill ju ha...

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-31 23:55

Det var skönt att höra , men det ska tydligen uppträda något slags knäpp eller knaster och så ska man dessutom höra hur hårddisken surrar genom hörlurarna. Det hela låter urkonstigt tycker jag. Om ingen här har märkt nåt nämnvärt slår jag nog till - vill ju ha...

har haft min iPod sen i oktober, lyssnat dagligen, och aldrig varit med om problemen du nämner.
tycker inte du ska oroa dig

På min färska 40 Gb 4G (fick den igår) kunde man höra lite surr o pip om man har firewirekabeln i datorn när man lyssnar på iPoden (för strömförsörjning). Dvs efter man tagit mata ut enhet (windows XP). När man kör på batteridrift låter inget.

Hej!

Hälsningar
Webster

Min 40GB 4G passar in exakt på den beskrivningen. Så fort hårddisken spinner upp hör man ett litet brum i lurarna. Vid låg volym blir detta extra märkbart. Smått iriterande...

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2005-04-10 10:54

jag käner igen det här med knaster, har trott att det var nån av mina låtar som varit "kasst" kodade eller något. Kan man få sin iPod utbytt eller reparerad ?

Ursprungligen av Pascoe:

jag käner igen det här med knaster, har trott att det var nån av mina låtar som varit "kasst" kodade eller något. Kan man få sin iPod utbytt eller reparerad ?

klart att du har rätt att felanmälla det

1
Bevaka tråden