Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: byta ikoner på ipod a.k.a hacka ipod

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hmm, det undrar jag också. Varför finns det fler bilder och animationer än vad som används?

Jag kan inte öppna iPodWizard. Det står något om att den inte kan hitta en speciell .dll fil?

OS: Win 2000 pro

leta upp dll filen på nätet om du kan...
har själv bara testat på XP-pro så ja vet inte vilka OS de funkar på.

Ursprungligen av skummis:

leta upp dll filen på nätet om du kan...
har själv bara testat på XP-pro så ja vet inte vilka OS de funkar på.

sadfaejjz

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-03 12:34

då förstår jag hur man byttar ikoner har försökt men nu förstår jag hur man gör
bra översättning!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 01:47

Någon som kan göra laddaren så att namnet Calle fylls?

för jag har försökt. Men jag har verkligen inte lyckats.

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Någon som kan göra laddaren så att namnet Calle fylls?

för jag har försökt. Men jag har verkligen inte lyckats.

//C

Carl är så otroligt mycket ballare än Calle!

  • Medlem
  • 2005-01-06 00:36

Detta måste jag testa med en gång!

Tack för guiden!

//NUmB

hehe... hopplöst efter. tycker nästan lite synd om dom

Ursprungligen av skummis:

hehe... hopplöst efter. tycker nästan lite synd om dom

Fyfan va heta bilder..
jag vill också ha

Ursprungligen av skummis:

hehe... hopplöst efter. tycker nästan lite synd om dom

Det var ganska exakt en månad sedan den första användbara versionen av iPodWizard kom, så du var två veckor efter själv Bra att vänta tills de värsta buggarna är borta iofs.

Ursprungligen av Mr. Mango:

Det var ganska exakt en månad sedan den första användbara versionen av iPodWizard kom, så du var två veckor efter själv Bra att vänta tills de värsta buggarna är borta iofs.

jovisst... klart ja inte var först, men ja gjorde första svenska guiden...

ingen som har någon sida med några softa ikoner som man kan ha å lägga in?

Jag har ett problem efter att ha följt denna guiden. Har precis som dig, skummis, en iPod mini med firmware 1.2 nu. jag bytte siffrorna för att slippa restore och allt funkade fint i iPodWizard också. Loadade en ny bild till firmwaret 3.2.4 och körde "Write" till iPod Updater.. uppdaterade podden, stoppade i extern strömkälla och skulle kolla på mitt verk. samma gamla ikon som förut. när jag dock loadar firmwaret igen så kommer min ikon upp i iPodWizard.. vad har jag gjort för fel?

jag har uppdaterat min ipod nu med nya ikoner men de verkar inte följa med över till poden, det är bara de gamla som visas. typiskt. Förstår inte vad jag gjort för fel, jag har ändrat på rätt FIRMWARE och sånt. åhhh...

Ursprungligen av himynameisjonas:

jag har uppdaterat min ipod nu med nya ikoner men de verkar inte följa med över till poden, det är bara de gamla som visas. typiskt. Förstår inte vad jag gjort för fel, jag har ändrat på rätt FIRMWARE och sånt. åhhh...

Jag har precis samma problem. vad har vi gjort för fel?

Ursprungligen av linusD:

Jag har precis samma problem. vad har vi gjort för fel?

Ändrade ni lite i det där Wordpad-dokumentet och lurade den att tro att det var gammalt firmware i den från början så att ni slipper återställa den? Kanske det som knasar, grejen med hela alltet var kanske att man måste återställa den.

Jag hittade vad det var för fel nu, jag ändrade grafiken i fel firmware,
till min g4 skulle man ändra i IDR_FIRMWARE 10.3.0.2 och inte i IDR_FIRMWARE 4.3.0.2 som det står här i guiden!

Vilken ska man ändra för iPod mini då?

edit: 3.2.4 stämde. måste kolla vad jag hade för fel senare då.

  • Medlem
  • 2005-01-08 01:43

Ok, jag ligger ju helt klart lite efter, men när jag öppnar sysinfo i wordpad får jag bara upp texten:
mhdp`
vet någon varför det är så?

mvh,
Christina

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-08 01:56
Ursprungligen av CFa:

Ok, jag ligger ju helt klart lite efter, men när jag öppnar sysinfo i wordpad får jag bara upp texten:
mhdp`
vet någon varför det är så?

mvh,
Christina

wordpad är inte tillförlitligt... det kör med formaterad text osv.
öppna den i notepad.exe istället. bör på en pc ligga i windowskatalogen.

Nu har jag lyckats lista ut vad som var fel tidigare. Utav någon anledning använde sig min iPod av v6.2.4 från iPod updater. nu funkar det fint Någon som kan svara på varför?

iPod Wizard Central -> http://www.will-burn.net/viewtopic.php?t=248

För den nyaste versionen av iPodWizard! För er som gillar att hacka finns det numera stöd att byta ut strings (t.ex. byta ut texten högst upp i "huvudmenyn" där det står "iPod" resp. "iPod mini" till något helt annat), samt att byta ut fonts (har dock inte provat än). Något att lägga till i första inlägget?
Kanske kan någon som gillar att pilla samt har tid med det skriva en guide på svenska hur man gör för att byta både bilder, strings och fonts i det nya programmet.. skummis?

  • Medlem
  • 2005-02-01 22:45

Bilderna i iPod Mini kan aldrig bli till färg va?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-01 22:59
Ursprungligen av kobe:

Bilderna i iPod Mini kan aldrig bli till färg va?

i iPod mini, och iPod före photo är det bara svartpunktsdisplay.

  • Medlem
  • 2005-02-01 23:04

Misstänkte det Tack iaf erik!

Ursprungligen av erik:

i iPod mini, och iPod före photo är det bara svartpunktsdisplay.

Om jag lägger in en färgbild och för över den till min mini visas då bilden fast i svartvitt?

  • Medlem
  • 2005-02-14 20:57
Ursprungligen av Hermie:

Om jag lägger in en färgbild och för över den till min mini visas då bilden fast i svartvitt?

Tydligen så gör den det.

  • Medlem
  • 2005-02-14 23:52

Jag ändrade först lite bilder och font och då fungerade det att ändra. Men fonten blev inte bra så ja skulle ändra tillbaka den till den vanliga så då fick jag ju först uppdatera den vanliga updaten sedan ändra i den och nu funkar det inte längre =/ Någon som vet vad jag gjort för fel ?

Tips: när ni ska lura updaten kan ni använda iHack för er som inte visste det

Bevaka tråden