Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra till manuell spårhantering innan iPoden pluggas i

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-20 21:46

Jag tänkte ta med min iPod och spela upp musiken på en kompis dator, men iTunes förval är ju att automatiskt synka iPod-biblioteket med iTunes.

Det vill jag inte; jag vill ha kvar allt precis som det är på min podd.

Det dumma är att inställningen för att hantera spår manuellt inte går att komma åt förrän man pluggat i iPoden! Moment 22 alltså.

Kommer iTunes ivrigt att lägga in min kompis låtbibliotek och radera mitt så fort jag sätter i iPoden i hennes dator?

Hur gör jag för att aktivera manuell uppdatering _innan_ jag pluggar i iPoden?

Detta var en riktig nöt. Och jag har faktiskt inget svar. Och finns det ingen lösning så tror jag nästan att iTunes tar plats som årets sämsta mjukvara!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-01-20 23:29

Jag har för mig att du ska få en fråga, t.ex. om du vill uppdatera iPoden, radera låtarna på iPoden eller liknande. Jag hoppas jag har rätt, jag tror att jag sett det någon annanstans, men det finns säkert någon här på forumet som kan bekräfta det (eller dementera, för den delen...).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-21 17:16
Ursprungligen av Spyder:

Jag har för mig att du ska få en fråga, t.ex. om du vill uppdatera iPoden, radera låtarna på iPoden eller liknande. Jag hoppas jag har rätt, jag tror att jag sett det någon annanstans, men det finns säkert någon här på forumet som kan bekräfta det (eller dementera, för den delen...).

Det där stämmer! Funkade så för mig när jag för första gången plugga in den i min mac (hade pc innan).

/Adzam 1

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-21 18:53

Kolla hjälpfilen.
Genom att hålla in en tangent då man pluggar in iPoden så kan man förhindra autosynkning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 23:19
Ursprungligen av Spyder:

Jag har för mig att du ska få en fråga, t.ex. om du vill uppdatera iPoden, radera låtarna på iPoden eller liknande. Jag hoppas jag har rätt, jag tror att jag sett det någon annanstans, men det finns säkert någon här på forumet som kan bekräfta det (eller dementera, för den delen...).

Jag är 100 på att man får en fråga det har jag varit med om många gånger, den frågar typ om man vill ersätta musikbiblioteket på iPoden med musikbiblioteket i iTunes... eller nåt sånt..

Det kommer upp en varningsruta som frågar om man vill synka mot det nya iTunes biblioteket

jag har inte vågat att plugga in den på nån annans itunes för att är rädd för fel synkning dock har jag manuelt men fan vill inte lägga in allt igen

  • Medlem
  • 2005-02-02 08:31

Enligt den här tråden ska man kunna hålla ned två knappar vid själva dockningen så ska inte iTunes autosynka!
http://www.ipodlounge.com/faqs_more.php?id=5520_0_10_0_C

När man installerar programvaran får man en fråga om man vill att iTunes ska autosynka. Det fick jag i alla fall hos en kompis men av nån anledning nollstäldes min iPod mini ändå :(.

när du kopplar in din ipod (som har autosync inställt) i någon annans dator så kommer det upp en ruta i itunes som frågar om du vill synca din ipod med detta bibliotek du trycker nej och sedan kan du gå in i inställningar och ändra till det du vill ha tex att manuellt föra över låtar till din ipod.

jag vet att det är så här för att jag har gjort det på min kompis dator flera gånger och han har gjort det hos mig

...hmm det där sista blev lite konstigt.

1
Bevaka tråden