Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet i medföljande hörsnäckorna

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är ljudet i Apples hörsnäckor som följer med iPod Shuffle? Har beställt en iPod Shuffle och undrar om jag ska undersöka marknaden efter andra hörsnäckor eller om de som följer med är ok.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 21:14
Ursprungligen av Anders Båth:

Hur är ljudet i Apples hörsnäckor som följer med iPod Shuffle? Har beställt en iPod Shuffle och undrar om jag ska undersöka marknaden efter andra hörsnäckor eller om de som följer med är ok.

Jag är mycket nöjd med ljudet i de som följer med. Men jag är knappas någon audiofil. Ljudet är i alla all riktigt bra för att vara lurar som följer med på köpet. Jämför man med alla dåliga walkmanlurar så är skillnaden avgrundsstor. De är dessutom snygga och med en lagom sladdländ. Men något superljud är det inte. Några lurar som jag däremot är mycket nöjd med är Koss Pora Pro. Mycket fint ljud till ett bra bris.

  • Medlem
  • 2005-02-05 10:49

De man får med är inte alls bra, dom är väldigt stora och obekväma.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 11:18

Håller med Patcy. Jag får inte in mina lurar tillräckligt långt in så det blir inget riktigt tryck i ljudet.

Kan bara hålla med de som skrivit innan. Om det är samma lurar som levereras med iPod 20gb så är det finfina grejor

De som skrev innan delade väl inte direkt ut rosor?

Lurarna man får med är ett par skitlurar i fin förpackning, that´s it!

Om du vill ha ett par schyssta in-ear, köp koss the plug för ca 199 kr.
Om du vill ha ett par dyra lurar som e tokigt snygga men låter kass, köp Bang&Olufsens in-ear lurar för 1250 kr.
Om du vill ha ett fula men väljudande open-air lurar, köp koss porta pro för ca 300-400 kr.
Om du vill ha ett par dyra, väljudande o TOK-snygga slutna lurar, köp ett par bose, 1500 kr...

Alla dessa har en sak gemensamt, de låter minst 10 ggr bättre än de man får med!

  • Medlem
  • 2005-02-06 01:50
Ursprungligen av nasdaq:

Lurarna man får med är ett par skitlurar i fin förpackning, that´s it!

Om du vill ha ett par schyssta in-ear, köp koss the plug för ca 199 kr.
Om du vill ha ett par dyra lurar som e tokigt snygga men låter kass, köp Bang&Olufsens in-ear lurar för 1250 kr.
Om du vill ha ett fula men väljudande open-air lurar, köp koss porta pro för ca 300-400 kr.
Om du vill ha ett par dyra, väljudande o TOK-snygga slutna lurar, köp ett par bose, 1500 kr...

Alla dessa har en sak gemensamt, de låter minst 10 ggr bättre än de man får med!

Du har inga bra länkar till någon sida med bang&olufsen och bose lurarna eller åtminstonde produktnamnet ?

Ursprungligen av Fraus:

Du har inga bra länkar till någon sida med bang&olufsen och bose lurarna eller åtminstonde produktnamnet ?

visst har jag det!
Bang Olufsen:

länk: bing o bang

och för bose, modellen heter triport:

bose triport

enjoy!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-06 20:09

ang hörlurar

Och trumhinnor växer ju på träd..

Max

Ps,,tycker dom som följde med funka alldeles utmärkt,,man hör musik!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 22:04
Ursprungligen av maxx:

Och trumhinnor växer ju på träd..

Max

Ps,,tycker dom som följde med funka alldeles utmärkt,,man hör musik!

Jag fick orginal lurarna att låta hyfsat genom trycka dem hårdare in i örat, men det bra ljudet (eller mest basen) försvann förståss när man släppte dem.

Vill du ha kanske världens bästa lurar köper du Shure E5c..

  • Medlem
  • 2005-02-05 23:28

Är du inte basnarkoman och vill ha ett par bra in-ear lurar håll dig borta från Koss the plug. Köp Shure E2c istället, dom är värda varenda krona dom kostar.

Vill du ha det absolut värsta i portabel väg köp ett par formgjutna UE-10 från http://ultimateears.com/. Vist kostar dom 10 laxar men smakar det så kostar det.

Ursprungligen av Toody:

Är du inte basnarkoman och vill ha ett par bra in-ear lurar håll dig borta från Koss the plug. Köp Shure E2c istället, dom är värda varenda krona dom kostar.

Vill du ha det absolut värsta i portabel väg köp ett par formgjutna UE-10 från http://ultimateears.com/. Vist kostar dom 10 laxar men smakar det så kostar det.

Justja fan, jag letade efter dem i 30 minuter, omöjlig att hitta länk.

1
Bevaka tråden