Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WMA till MP3

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag köpte min första Ipod igår och har en fråga som jag gärna vill ha svar på.

Jag har samtliga mina skivor på datorn i WMA-format (192kbps) och eftersom Ipoden saknar WMa-stöd ska jag på nåt sätt överföra dem till Mp3-format (192kbps).

1.Det finns en automatisk funktion i Itunes och min fråga är egentligen: Hur stor blir kvalitetsförlusten? Är det fortfarande ok ljud?

2.Och dessutom undrar jag om det finns ngt program som möjligtvis skulle kunna utföra denna process snabbara eller se till att MP3: orna uppnådde högre kvalitet?

1 - Rippa från rippat blir inte lika bra som att rippa rätt från början… Men det duger

2 - < http://www.carrafix.com/EasyWMA/ > är "suvvo", om du nu inte kör win…

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 22:35
Ursprungligen av Pär:

Om du nu inte kör win…

Jag tror den största andelen här kör Windows.
//Jakob

Ursprungligen av pite_jacke:

Jag tror den största andelen här kör Windows.
//Jakob

Jepp, det stämmer iaf för mig!

Ursprungligen av Pär:

1 - Rippa från rippat blir inte lika bra som att rippa rätt från början… Men det duger

2 - < http://www.carrafix.com/EasyWMA/ > är "suvvo", om du nu inte kör win…

det e ju inte gratis

Varför inte använda iTunes? Men det kommer inte att bli bra, gör om gör rätt som jag brukar säga

Ta aac när du ändå är på g, bättre algoritm än för mp3 (men det är väl bara mitt tycke och smak )

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Varför inte använda iTunes? Men det kommer inte att bli bra, gör om gör rätt som jag brukar säga

Ta aac när du ändå är på g, bättre algoritm än för mp3 (men det är väl bara mitt tycke och smak )

Det är bara det att det känns som en begränsning att göre dem till AAC, men tanke på kompabilitet... Tex. bränner jag ut skivor som jag vill spela på DVD'n och den tar bara MP3 eller WMA...

Men jag tror att rerippa allt blir ett senare projekt för jag har inte alla skivor här iallafall... Dessutom tar det ju sin tid.

Men å andra sidan behöver man verkligen så bra kvalitet när man ändå lyssnar i hörlurar?

När jag lägger över WMA till AAC på Ipoden så får jag väldigt ofta att spåret är skyddat och inte kan konverteras........finns det något sätt att kringå detta.

Ursprungligen av tson57:

När jag lägger över WMA till AAC på Ipoden så får jag väldigt ofta att spåret är skyddat och inte kan konverteras........finns det något sätt att kringå detta.

Är det inte så att om man rippar med w(hi)mp så måste man klicka ur en ruta för att inte få något sort lokalt drm av någon sort?
Tror det, och det kan ju wingubbarna svara på hur man undviker (det är väl preferenser och någon flik och någon ruta att klicka ur som heter något konstigt )

Rippa med iTunes så slipper du sådana konstigheter.

Ursprungligen av Pär:

Rippa med iTunes så slipper du sådana konstigheter.

second that!
och släng ut den där PeCe'n oxå så slipper du vidare problem i framtiden!
...drm

/jensa

1
Bevaka tråden