Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag blir sa jakla trott pa min iPod

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 09:00

Ar nu inne pa min fjarde iPod. Har fatt den utbytt pa garantin flera ganger. Nu ar det dags igen.

HDn vill inte sluta snurra. Oemottaglig for kommandon. Blir het. Far snurra till batteriet tar slut. Gar till Apple support. Far radet att starta om min iPod. Hur gor man det nar den inte svarar pa nagot. Pucko.

Forsoker aterstalla fabriksinstallningarna med installationsskivan. Sa fort jag stoppar i iPoden laser sig installeraren. Stoppar jag i den utan att kora installeraren sa far jag meddelandet att enheten inte kan lasas av OSX. Tar jag bort den sa sager iPoden OK to disconnect.

Eftersom jag har fatt den utbytt sa manga ganger, och varit utan den i over en vecka varje gang, sa har jag tappat bort serienumret. Nu kan jag inte fa Apple att ta emot den fast garantin galler, eftersom jag inte kan saga vad numret pa det senaste utbytet ar.

Enda fordelen ar val att jag har en repfri iPod. Som snart aker i soptunnan.

att den ska åka i soptunnan är nog att ta i...
angående problemet med att du inte har serienumret tycker jag att du borde fråga dem det (du lär vara känd hos dem vid det här laget )
att starta om en ipod gör man genom att hålla inne "menu + play" några sekunder. (i alla fall på äldre, kan vara "menu + mitten knappen" på nyare)

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-07 13:59

Serienumret står väl på baksidan av iPoden?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 18:58
Ursprungligen av hyarion:

...
att starta om en ipod gör man genom att hålla inne "menu + play" några sekunder. (i alla fall på äldre, kan vara "menu + mitten knappen" på nyare)

Jovisst, men hur startar man om en iPod som inte tar kommandon.?

-Jag kan inte starta om min iPod. Vad ska jag göra?
-Starta om den.

Frugans iPod krånglar aldrig. Jag tror faktiskt det har att göra med hur jag använder den. Jag skyfflar nya spellistor på 15-18 GB varje vecka. Hon lägger till kanske 500 MB en gång i månaden.

Serienumret Apple har är på den jag köpte först. När man får den utbytt får man en liten lapp med nya numret, vilket man inte anmodas anmäla. Lappen är 4 x 8 cm cirka och ligger bipackad från Holland.

Vem inbillar sej att Apple är smidiga? Inget nummer, inget utbyte. Punkt.

Och registrerar man sin produkt (vem gör det iofs) så har man ju redan serienumren hos Apple.

Eftersom det hänt på 4 st så låter det som om det är något knas med FW-porten på datorn.

Du får gärna slänga den i min soptunna

Måste bero på Error40

1
Bevaka tråden