Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skum ikon på min Ipod

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag startar min alldeles nyinköpta Ipod så dyker det upp en ikon som visar en mapp med ett utropstecken och ipoden reagerar inte på något jag gör, är det någon so har varit med om något liknande?

Från början visades bara ikonen när jag försökte resta genom hold av/på och hålla ner menu i 6 sek men nu visas den alltså hela tiden, det går häller inte att synka med datorn längre men jag prövade tidigare att formatera om ipoden. Har också letat igenom manualen men kan inte hitta betydelsen av ikonen eller ikonen över huvud taget.

Just nu laddas den ur eftersom jag kan höra hårddisken "spinna" inuti.

Tacksam för svar, känns lite surt när man pröjsat 3000:- för något som börjar strula efter 5 min.

Svar tyvärr så kan jag inte komma åt att återställa ipoden på något sätt, ska testa när batteriet laddas ur men som det ser ut nu blir det nog service..

Tack för svaret!

  • Medlem
  • 2005-02-08 21:18
Ursprungligen av polpotkin:

När jag startar min alldeles nyinköpta Ipod så dyker det upp en ikon som visar en mapp med ett utropstecken och ipoden reagerar inte på något jag gör, är det någon so har varit med om något liknande?

Från början visades bara ikonen när jag försökte resta genom hold av/på och hålla ner menu i 6 sek men nu visas den alltså hela tiden, det går häller inte att synka med datorn längre men jag prövade tidigare att formatera om ipoden. Har också letat igenom manualen men kan inte hitta betydelsen av ikonen eller ikonen över huvud taget.

Just nu laddas den ur eftersom jag kan höra hårddisken "spinna" inuti.

Tacksam för svar, känns lite surt när man pröjsat 3000:- för något som börjar strula efter 5 min.

Så där betedde sig min gamla Macintosh när den hade fått diskcrash.

Ursprungligen av pompe:

Så där betedde sig min gamla Macintosh när den hade fått diskcrash.

Det löste sig, jag väntade på att batteriet tagit slut och sedan kunde jag komma åt att återställa den med ipod-updater så nu är allt frid och fröjd igen

men jag fattar inte varför apple måste bygga ipoden så komplicerad, om jag inte hade haft hjälp från ipod.se och varit någorlunda hemma på datorer skulle jag ju fått skicka in den och det skulle blivit en kostnad för apple!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 09:14
Ursprungligen av polpotkin:

När jag startar min alldeles nyinköpta Ipod så dyker det upp en ikon som visar en mapp med ett utropstecken och ipoden reagerar inte på något jag gör, är det någon so har varit med om något liknande?

Från början visades bara ikonen när jag försökte resta genom hold av/på och hålla ner menu i 6 sek men nu visas den alltså hela tiden, det går häller inte att synka med datorn längre men jag prövade tidigare att formatera om ipoden. Har också letat igenom manualen men kan inte hitta betydelsen av ikonen eller ikonen över huvud taget.

Just nu laddas den ur eftersom jag kan höra hårddisken "spinna" inuti.

Tacksam för svar, känns lite surt när man pröjsat 3000:- för något som börjar strula efter 5 min.

Så gjorde min också första gången jag hade igång den. Trodde att det var fel på ipoden, men jag kopplade upp den på USB porten och körde "ipod updater" och det fixade det problemet. Om inte det hjälper, prova att byta usb port på datorn.

Nåt sånt hände aldrig för mig. Det kan bero på att jag instalerade programvaran INNAN jag kopplade in iPoden.

Vill inte vara elak med det kan nog ha varit orsaken om du kör med Windows. För då vill datorn formatera den så windows kan läsa den och då tas operativsystemet på iPoden bort.

  • Medlem
  • 2005-02-09 19:33

jag instalerade progran varan innan jag kopplade in ipoden, och jag har problemet nu, efter ett halv år

1
Bevaka tråden