Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usb?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För den mindre lyckligt lottade som har en dator med endast USB1 (tror jag), är man utom allt hopp att koppla in Ipoden till datorn då??

Ursprungligen av Lalle_man:

För den mindre lyckligt lottade som har en dator med endast USB1 (tror jag), är man utom allt hopp att koppla in Ipoden till datorn då??

Nej det är man inte men det går lite saktare än USB 2

YAY!! Glädje! Tackar för upplysningen! (må låta som sarkasm, men så är inte fallet... glädjen är äkta)

Ett tips är att lägga ut ~150kr på ett FireWire-kort och köra det.. Eller ett USB2-kort.. Bara att stoppa in i PCI-porten i dator.. antar att du har PC

Ursäkta att man skakar igång gammal tråd.

Beställde en Mini för 4 dagar sedan och på hemsidans spec-anslutningar kan man läsa:

"FireWire 400 och USB 2.0 via dockkontakt"
http://www.apple.com/se/ipodmini/specs.html

När det gäller Shuffle så står det att det funkar även med Usb 1.1. Jag tycker det är märkligt att det inte står samma sak när det nu fungerar med Usb 1.1.

Bra forum med mycket tips och rekommendationer.

Att det inte står att Minin funkar med USB1.1 beror nog på att 4G är _lite_ träligt att fylla över en så långsam anslutning.
Det funkar men upplevelsen av att "synka in" nya låtar är ju inte så kul, för det tar tid.
(Sen vet jag inte om möjligen USB1.1 har lägre krav på strömförsörjning så det kan vara därför man är en smula försiktig med att säga att det funkar.)

1
Bevaka tråden