Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neeej!!! Vad Har Jag Gjort?!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-16 15:56

Inhandlade just nu (några timmar sen) en ipod mini, när jag kom hem, ivrig som jag är, så koppla jag in den i datorn.. Det stog att E:/ är en oformaterad så jag var bara "TVUNGEN" att formatera den.. Nu när jag startar upp min ipod så visas bara loggan, sedan så kommer det upp en mapp med ett utropstecken.. JAG BLIR GALEN!!! Snälla hjälp mig :rolleyes:

I all hast,
Pim

lugn... sätt i den medföljande skivan så ska det nog lösa sig. Det du har gjort är att du tagit bort själva systemet på ipoden. Men det är enkelt att lägga in med verktyp som finns på medföljande skiva.

Du måste installera om Ipodens programvara från scratch. Jag gjorde samma misstag som du nämligen. Det ska finnas Ipod-programvara på den medföljande cd:n, sen är du igång igen!

Ok, en minut för sen...

  • Medlem
  • 2004-11-16 16:02

Tack! Jag återkommer med resultat

Ipoden är Mac-formaterad från början, det var därför du inte kunde läsa den i din Windowsdator. Du hade blivit tvungen att omformatera för Windows iallafall förr eller senare.

JAg har Mac hemma, men måste köra Windowsformat för att kunna vara någorlunda kompatibel.

jag har gjort som ni sa men har fortfarande kvar problemet... när jag kör iPod Updater klagar den på skrivfel

jag har haft samma fel. körin skivan med internet på . då kommer det upp att du ska fabriksinstalera allt. gör det så ska du se att det funkar.

precis det jag gjort.... om jag inte missförstår

  • Medlem
  • 2005-02-01 17:15

jag fick det har problemet idag oxa, ska man formatera om ipden for att fa det att funka? maste man anvanda programvaran pa kivan for att fa det att funka, kan man inte bara ta senate updatern?

(star pa en mac som inte har aao, dar for det blir konstig:D)

Testa med att hämta hem senaste uppdatern från, www.apple.com/se/downloads/ipod/

alal: man ska inte stå på datorer (kunde inte låta bli)

  • Medlem
  • 2005-02-01 21:50

hehehe...:D det är lugnt det var inte min dator, det var en ny powerbook på apple store i malmö:D....

jag har den senaste uppdatern, men det funkar inte alls, vet inte riktigt vad jag ska göra,
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=45436
det går inte att formatera ipoden, säger att det är skrivfel och vägrar

tacksam för hjälp

köp en mac också så bör det funka utan problem

jag hade samma problem med min första iPod. jag lyckades inte på nått sätt få igång den på en pc. hade säkert funkat på en mac. jag skickade bara tillbaka den till Apple och bad om en ny och fick det. det var enda lösningen som fungerade för mig. om ni känner nån som har en mac så pröva på den först annars skicka tillbaka ipoden. apple måste skärpa sig.

//jocke

Ojoj vad ni har problem. Jag skulle "leka proffsig" och fixa min systers iPod. Självklart gjorde jag samma tabbe som er och formaterade den till PC-format. Detta löser sig med skivan som finns i.

Om vi inte redan har skrivit detta.

1. Koppla in iPoden till datorn.
2. Kör in skivan och lek på (står precis hur det fungerar!)

(nationella prov nu... scary )
//karlzone

  • Medlem
  • 2005-02-09 07:59

Jag hade också natonellt prov i svenska igår, läsförstelse, det var inte svårt men jobbigt, usch den sista frågan var ju en filosofisk skit fråga...

  • Medlem
  • 2005-02-08 19:32

men jag vill inte ha en mac formaterad pod! och att köpa en mac tror jag inte hjälper för då hade den bara gått i sönder:D, men om nån har en power book över kan ni skicka den till mig;)
har testat att formatera om med hjälp av skivan men det fuckade upp ipoden ännu mer

lycka till karlzone // eller du kanske redan har gjort det, hur gick det?

  • Medlem
  • 2005-02-09 18:40

va det kul??:D.... har ni inte nått imorrn oxå?

1
Bevaka tråden