Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor om funktion

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 09:09

Hej.

Man kan säkert få ut svar genom andra trådar men det är lite luddigt ibland.

1. Om man ansluter en iPod 4g till en Windows XP-maskin som inte har några iPod-porgram installerade (iTunes etc), får man då automatiskt upp den som en extern disk i Den Här datorn?

2. Man läser att många har problem med låsningar, batteri, USB kablen kan paja podden etc. Är det så att det finns många problem med iPod eller är det bara så att det är här som alla problem tas upp och att man därför får uppfattningen att majoriteten av iPodägare får problem?

3. Löpning med iPod 40Gb. Fungerar det bra? Inga problem med hack? Den pajar inte utav skakandet efter ett par veckor? Planerar att använda Marwares case med armfäste.

• Medlem
  • 2005-02-10 10:46

1. om du ställer in ipoden på att vara en fungeras som extern hårddisk, så funkar den som det (men då måste du föra över spellistorna manuellt, vilket jag tycker är mycket bättre och man har mer kontroll)

2. det här är ett forum för ipod användare, om man får problem så vänder man sig hit för hjälp. det är klart det finns problem med ipoden men det är inte så att den gå i sönder så fort du säter igång den.
men det spelar ingen roll vilken mp3-spelare du kommer att välja, alla har sina fel.

3. vad jag vet så ska det inte vara några problem med att springa med ipoden, det är trots allt en mp3 inte en cd-spelare. hårddisken klarar ganska mycket, så länge du inte slänger den i marken ska det gå bra:) (sök på forumet det var nån som räknade ut hur mycket ipoden tålde, med g-krafter och sånt:D)

hoppas du köper en ipod för dom e bra, om inte annat så e dom snygga;)
och dom är ändå världsledande, så det kan inte var helt kast

• Oregistrerad
  • 2005-02-10 11:08

1. om du ställer in ipoden på att vara en fungeras som extern hårddisk, så funkar den som det (men då måste du föra över spellistorna manuellt, vilket jag tycker är mycket bättre och man har mer kontroll)

Men jag har hört att det inte skall behövas om man inte har iTunes eler dyl installerat på datorn. Då skall den direkt dyka upp som flyttbar disk eller vad det nu står i Den Här Datorn. Stämmer det?
2. det här är ett forum för ipod användare, om man får problem så vänder man sig hit för hjälp. det är klart det finns problem med ipoden men det är inte så att den gå i sönder så fort du säter igång den.
men det spelar ingen roll vilken mp3-spelare du kommer att välja, alla har sina fel.
Ok.
3. vad jag vet så ska det inte vara några problem med att springa med ipoden, det är trots allt en mp3 inte en cd-spelare. hårddisken klarar ganska mycket, så länge du inte slänger den i marken ska det gå bra:) (sök på forumet det var nån som räknade ut hur mycket ipoden tålde, med g-krafter och sånt:D)
Ok.
hoppas du köper en ipod för dom e bra, om inte annat så e dom snygga;)
och dom är ändå världsledande, så det kan inte var helt kast [/QUOTE]

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-10 11:23
Ursprungligen av alal:

Nej, så funkar det inte. För att föra över låtar till iPoden måste man ha iTunes eller tredjepartsprogram. Däremot dyker ju iPoden upp som extern hårddisk i Windows oavsett, och jag har för mig att den blir inställd för att användas som sådan från början.

• Oregistrerad
  • 2005-02-10 11:36
Ursprungligen av Spyder:

Nej, så funkar det inte. För att föra över låtar till iPoden måste man ha iTunes eller tredjepartsprogram. Däremot dyker ju iPoden upp som extern hårddisk i Windows oavsett, och jag har för mig att den blir inställd för att användas som sådan från början.

Jag kanske skall vara mer tydlig. Jag skule vilja använda den i jobbet och då kunna ha den för att transportera filer och program. Om de kunder jag har inte har något iTunes installerat, kan jag då direkt nå hårddiskläget på podden genom Den Här Datorn?

Det går utmärkt att nå hårddiskläget utan att ha iTunes installerat. Du kan lägga in filer och program.

Om du däremot vill kunna lägga in musikfiler för att kunna spela dem med din iPod måste du använda iTunes eller liknande program.

• Oregistrerad
  • 2005-02-10 14:36
Ursprungligen av Shades:

Det går utmärkt att nå hårddiskläget utan att ha iTunes installerat. Du kan lägga in filer och program.

Om du däremot vill kunna lägga in musikfiler för att kunna spela dem med din iPod måste du använda iTunes eller liknande program.

Kanon, tack. Precis vad jag behövde veta.

Och en sista go fråga då. Marware Convertible och iPod 40gb. Har någon erfarenhet av hur det fungerar att löpträna med den kombinationen? Och med löpträning menar jag löpning på väg eller terräng i ca 1tim.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-10 16:07
Ursprungligen av PeterM:

Jag kanske skall vara mer tydlig. Jag skule vilja använda den i jobbet och då kunna ha den för att transportera filer och program. Om de kunder jag har inte har något iTunes installerat, kan jag då direkt nå hårddiskläget på podden genom Den Här Datorn?

Ja det kan du, jag använder själv iPoden på samma sätt, har den fylld till hälften med musik och resten används till lagringsplats.

• Medlem
  • 2005-02-10 19:01
Ursprungligen av Spyder:

jag förstod frågan som att han vill använda den som extern hdd, och inte att han ville lägga in låtar utan itunes.... och det var ju så fallet var oxå, så det blev rätt

är du säker på att man inte måste ställa in det som en hdd? men den funkar som hdd på mac oxå om man vill lägga in saker från en mac.

jag anväder oxå ca hälften ipoden till lagring och för att flytta filer mellan datorer, jätte bra... man har ju med sig ipoen hela tiden så det är mycket bättre än bara en extern hdd

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-10 22:37
Ursprungligen av alal:

är du säker på att man inte måste ställa in det som en hdd? men den funkar som hdd på mac oxå om man vill lägga in saker från en mac.

Jag är inte 100% säker, och jag vet inte hur det är nu med 4G-poddarna. Men jag har inget minne av att jag behövde ställa in min 3G för det iaf.
I vanlig ordning finns det säkert nån annan på forumet som kan det där bättre...

1
Bevaka tråden