Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudnivå

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 13:57

Stämmer det att ljudnivån på iPod i Europa är lägre än i USA? I så fall finns det möjlighet att fixa?

Det stämmer och det beror efter vad jag förstår på fransmännen. De har några speciella regler för detta. Ljudnivån här i Europa är lägre pga det firmware som finns på iPoden, typ max 100db. I USA och i vissa andra länder är maxljudet högre. Eftersom det är mjukvarubaserad maxnivå borde det gå att fixa, men hur vete f-n.

Hm, trodde bara att det var i just Frankrike som volymen var lägre.

Inget jag lider av ändå. Jag brukar aldrig ha högre än drygt halva volymen, men det väl på hörlurarna som man använder också..

  • Oregistrerad
  • 2003-06-19 10:08

Ständigt dessa fransoser. Har Koss porta pro, grymt nöjd

Citat:

Skrevs ursprungligen av Snoopy
Ständigt dessa fransoser. Har Koss porta pro, grymt nöjd

Samma här. Grymt bra kombination. Koss har några varianter på de lurarna med likadana element.

Sennheiser HD580 och iPod är annars en fin kombination. Problemet är att ett fulladdat batteri räcker i en halvtimma. Bra på vintern, dock! Man kan värma upp händerna med iPod:en

Jag är ganska säker på att det bara var en (1) firmwareuppdatering som gav det lägre ljudet. Förmodligen levererades de franska iPodarna med denna och för de som ville fixa det var det bara att ladda ner en annan.

Det skall inte vara nån skillnad i ljudvolym mellan amerikanska o europeiska iPodar så länge man uppdaterar till senaste firmware.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-29 15:42

Jag är jävligt besviken på ljudnivån på de nyare iPodarna. (antagligen inget med hårdvaran att göra, mjukvaran antagligen) Min granne har ett par riktigt maffiga Sony MDR V-700, jag var också sugen på att köpa ett par till mina nya iPod som kommer nästa vecka. Men det känns inte lönt längre. iPoden spelar för lågt. De första iPodarna spelade så satans mycket högre än vad de gör idag efter mjukvaru update. Finns det verkligen inget man kan göra åt detta ?!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 20:29

Vad jag hört kan man "fixa" detta i mjukvaran på iPoden. Nackdelen är att garantin skall sluta gälla. Fick denna infon av en kille i Appleaffär. Vet inte mer än så.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 20:44
Ursprungligen av PeterM:

Vad jag hört kan man "fixa" detta i mjukvaran på iPoden. Nackdelen är att garantin skall sluta gälla. Fick denna infon av en kille i Appleaffär. Vet inte mer än så.

Gopod.

De ska inte märkas och supporten ska inte påverkas av de

//C

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 21:31

Vet inte hur jag lyckades hitta en sådan gammal tråd. Men för mig är det aktuellt. Hur gör man om man skulle vilja fixa så att nivån blir högre?
Och är det säkert att inte garantin påverkas?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 22:45
Ursprungligen av PeterM:

Vet inte hur jag lyckades hitta en sådan gammal tråd. Men för mig är det aktuellt. Hur gör man om man skulle vilja fixa så att nivån blir högre?
Och är det säkert att inte garantin påverkas?

Det går att fixa.

Jag vet inte säkert med garantin. Men om du inget säger har du inget sagt. Och de lär ju inte märka det om du tar bort det när den ska in på service.

//C

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 15:44

Ok. Låter bra. Men hur gör man?

Ursprungligen av Archduk3:

Det går att fixa.

Jag vet inte säkert med garantin. Men om du inget säger har du inget sagt. Och de lär ju inte märka det om du tar bort det när den ska in på service.

//C

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 23:28
Ursprungligen av PeterM:

Ok. Låter bra. Men hur gör man?

Du laddar ner detta programet
GoPod och trycker på "Go" och väljer sedan vilket OS du har.
Sedan är det bara att starta programet med iPod synkad. Då är det så enkelt att du bara trycker på knappen "go" och sedan ska det stå att den är "uncapped".
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 00:26

Tack!

Ursprungligen av pite_jacke:

Du laddar ner detta programet
GoPod och trycker på "Go" och väljer sedan vilket OS du har.
Sedan är det bara att starta programet med iPod synkad. Då är det så enkelt att du bara trycker på knappen "go" och sedan ska det stå att den är "uncapped".
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 00:34
Ursprungligen av PeterM:

Tack!

Ingen orsak!

  • Medlem
  • 2005-01-21 20:41

en ritkigt gammal tråd:D

Tack så mycket

1
Bevaka tråden