Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänger jag av iPod mini?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Jag har kanske en väldigt knäpp fråga.
Men jag har faktiskt ingen anning om
hur jag stänger av min iPod mini?

Jag har hållt in play/paus knappen
och sedan tryckt in hold. Men de dagar
jag kommit hem har iPoden legat igång.

Help me.

  • Medlem
  • 2005-01-14 19:29
Ursprungligen av travelouge:

Hejsan

Jag har kanske en väldigt knäpp fråga.
Men jag har faktiskt ingen anning om
hur jag stänger av min iPod mini?

Jag har hållt in play/paus knappen
och sedan tryckt in hold. Men de dagar
jag kommit hem har iPoden legat igång.

Help me.

Du kanske har alarm-funktionen igång? Det skulle jag tro iaf.

Ursprungligen av Dalle:

Du kanske har alarm-funktionen igång? Det skulle jag tro iaf.

du ska ju inte trycka på hold-knappen.
jag håller in min play/pause knapp i några sekunder sen stängs den av
kanske den inte stängs av för att hold är intryckt?

Eller så stänger du av hold-funktionen i tron om att du låser knappsatsen. Min iPod slår iallafall på sig när jag stänger av hold. Din kanske gör detsamma? För att hold ska vara aktiverad så ska färgen på reglaget vara ORANGE.

Den är aldrig riktigt avstängd normalt sett. Den ligger alltid i "sleep" och kör diskkontroll m.m., vilket ibland kan göra så att batteriet dras ut.

Vill man lägga den i äkta "deep-sleep" kan man ladda ner "PodPlayer" från
www.iPodsoft.com

  • Medlem
  • 2005-01-15 10:40
Ursprungligen av linusD:

Den är aldrig riktigt avstängd normalt sett. Den ligger alltid i "sleep" och kör diskkontroll m.m., vilket ibland kan göra så att batteriet dras ut.

Vill man lägga den i äkta "deep-sleep" kan man ladda ner "PodPlayer" från
www.iPodsoft.com

Trevligt! Har alltid irreterat mig på att podden SLUKAR ström! Har varit inne på hemsidan men kan inte hitta det. Är jag blind eller? Någon god själ som kan instruera eller lägga upp en länk?

Förmodligen var det alarm funktionen som var aktiverad.
Tack alla!

programmet är testat och fungerar ypperligt bra!

  • Medlem
  • 2005-01-16 19:23
Ursprungligen av Orfeous:

programmet är testat och fungerar ypperligt bra!

Hur installerar man den? Min dator säger att den inte kan hitta podden. Måste den stå i HD-läge först? Hur sätter man den i det? Det är som av forumsnamnet framgår: en mini. Hoppas det funkar på den. Vad exakt gör programmet? Trodde det skulle finnas en read me.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-16 19:40
Ursprungligen av Dalle:

Hur sätter man den i det?

skickar man inte med manual till mini eller?

  • Medlem
  • 2005-01-17 22:50
Ursprungligen av erik:

skickar man inte med manual till mini eller?

jobbigt när folk som du alltid ska vara så kaxiga va.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-17 23:46
Ursprungligen av fette:

jobbigt när folk som du alltid ska vara så kaxiga va.

allvarligt.
när jag köpte min iPod fick jag med manual både tryckt och på pdf.
vari ligger det svåra att bara slå upp där istället för att vara lat?

  • Medlem
  • 2005-01-18 12:10
Ursprungligen av erik:

allvarligt.
när jag köpte min iPod fick jag med manual både tryckt och på pdf.
vari ligger det svåra att bara slå upp där istället för att vara lat?

Ärligt talat så kan det vara så att man bara fick en manual på kinesiska eller nåt sånt jävla skitspråk. Och om du kan kinesiska så får du med glädje översätta den!
"Vart har du köpt den då? I Kina eller?" Kan jag garantera att det finns nån idiot som tänker nu. Men NEJ! Den är köpt på Teknikmagasinet i sthlm. Och de är INTE intresserade av att hjälpa till det minsta lilla!!!

om man stänger av den när man laddat ner det där programmet??...hur stänger man av den då? och husr sätter man på den? som vanligt?

Ursprungligen av erik:

allvarligt.
när jag köpte min iPod fick jag med manual både tryckt och på pdf.
vari ligger det svåra att bara slå upp där istället för att vara lat?

Jag tycker inte det är speciellt svårt och du tycker nog inte det är speciellt svårt, men eftersom personen i fråga gjorde en topic om det så har han förmodligen problem. Varför inte informera om läget?
Om du tycker det är jobbigt att skriva ett par rader (vilket du förmodligen inte tycker då du redan gjort det), så kan du ju bara ignorera tråden och låta andra hjälpa grabben.

Ursprungligen av Livrädd med stil:

Jag tycker inte det är speciellt svårt och du tycker nog inte det är speciellt svårt, men eftersom personen i fråga gjorde en topic om det så har han förmodligen problem. Varför isåfall inte informera om läget?
Om du tycker det är jobbigt att skriva ett par rader (vilket du förmodligen inte tycker då du redan gjort det), så kan du ju bara ignorera tråden och låta andra hjälpa grabben.

..........

oj, blev lite fel. Ska gå och lägga mig efter alldeles för mycket tjeckisk finöl.

fungerar även detta program till "vanlig" G4 iPod??

Det ska funka med G4 också, ja.

Dalle: i iTunes, Preferences, iPod.. Sen ska du nog klara det själv, så länge du kan språket i din iTunes-version.

malinhanning: Du måste ju gå in och köra det iPod-hacket i "Hacks" menyn i programmet också.

För att stänga av, håll in play/pause till displayen dör och sätt igång hold..

Den lägger sig i deep-sleep efter ett tag i vanlig vila, då det är ganska störande att vänta 10 sekunder på att den startar upp när man bara vill stänga av den lite snabbt.

tack för svaret! / en tacksam malin!

man behöver alltså inte instalera podplayer på ipoden? jag kopplade in min ipod mini och satte den i HD-läge, dubbelklickade PodPlayerPackage.exe, då öppnades programmet. Fixade de där med deep sleep hack. ska det funka efter det? jag behöver inte lägga in själva PodPlayer-programmet på ipoden?

1
Bevaka tråden