Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipodfrågor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-28 07:47

hejsan, jag har en ny ipod som fick hemköpt utrikes ifrån
det är en ipod+hp, alltså en G4. (enda skillnaden e väl hp-logo och bättre garanti typ?)
den fungerar alldeles utmärkt.
men jag har funderat lite.. jag var ute och gick idag med ipoden i fickan på jackan.
när jag kom hem så tänkte jag undersöka den lite för att se om nåt hade hänt, repor osv.

på ena sidan sitter plasten alldeles jämt ut med metallen, så det känns runt och fint.
men på andra sidan, höger om man tittar på den, så sticker metallen ut lite under plasten.
knappt synligt, men om man känner med tummen så känner man att det är en liten metallkant, dvs inte helt jämt. detta gäller mest för den övre delen av den högra sidan, samt en pyttelite vid ovansidan vid hold-knappen. det rör sig om under en milimeter som sticker ut.
tänkte inte på om det såg ut så innan, så bara funderar om nåt skulle kunna ha hänt i fickan?
ramlade ju inte eller så. prestandan verkar ju inte påverkad.

en annan sak, om man håller ipoden framför sig och sedan skakar på den, fram och tillbaka.. alltså i djupled, inte höger till vänster. så låter det pyttelitegrann. som om nåt vore löst. man behöver egentligen inte ens skaka den utan bara förflytta den i djupled med ett litet ryck för att klicket ska uppstå.har sökt lite på forumet och hittade länk till apples sida där det står att det är normalt, men den är ju ny.. så undrar som följer..

är det många som upplever detta ljud? nån över huvudtaget?
är det någon som har samma sätt med att metallen sticker utanför nån halv milimeter?

det kosmetiska felet är ju skitsamma egentligen, ska köpa nåt skydd o dra över så blir det ju fint.. men klickljudet är ju lite skumt. man blir ju lite orolig att det ska vara nåt fel där inne. har ju bara lagt över 300mb än så länge, tänk om det brakar ihop uppe vid 20gb typ.

tacksam för svar..
/Erik

Välkommen hit rabid, Hoppas att du kommer att trivas. Jag har läst ett par trådar här om hur folk har fått glipor på sina iPods just så som du beskriver, för vissa har det ordnat till sig själv. Antagligen var det så från början, bara att du inte såg det då.

Om det blir värre föreslår jag att du skickar iväg den på service, jag vet inte vem som sköter HP iPods men det kanske du vet själv.

Hur är garantin på HP poddar?

Mvh Olof

  • Medlem
  • 2004-12-30 04:35

Yepp, glipan är ju skitsamma egentligen som sagt

Jag tror det är Apple som sköter iPodarna.. men HP som står för fiolerna eller nåt.
Har bara bläddrat ingenom papprena lite. Vet inte vart jag fick att det skulle vara bättre garanti ifrån, har för mig jag läste det nånstans, men som jag har förstått det nu är det ett år som gäller där med. Det får väl gå så länge det går helt enkelt, rasslar det mer så får jag väl skicka in den, men så länge den funkar och jag har garanti kvar är det ju inget att bry sig om
Men, framåt nästa årsskifte ska jag nog ta o skicka in den ändå.

Nu är klockan alldeles för sent. Ska sätta på lite Wrestling och lägga mig i sängen.

Tack för svaret.
Erik

Jag har också fått detta. Och det är ett fel som har uppstått spontant,. Jag har inte slagit den eller tappat den. Det känns inte bra alls.

Bara för ett par dagar sedan så började min ipod också "skrammla" lite när man, tja, "vippar" den på höjden eller hur man nu skall förklara det. Samtidigt (jag upptäckte det i alla fall strax efter, vet inte om dem har något med varandra att göra) så försvann problemet jag hade med att det surrade i den högra kanalen när ipoden var inkopplad till en strömkälla.

även aluminiumhöljet på min iPod 20 GB sitter något skevt på ena sidan där vid hold knappen. Bara någon millimeter och det påverkar ju inte prestandan eller så men det är jävligt irriterande. Så har det varit från början. Ska man kontakta Apple?

batteriet på min ipod 40gb(4g) räcker ju ingenstans!! knapast 12 timmar iallfall snarar 4 tim om man snålar...här ingen bakrundbelusning på och spellisor så hårddisken inte snurrar hela tiden..men ändå räcker det inte långt finns det några andra batteritips? den är bara 2 veckor gammal......

Hei hei
Jeg har et problem med min iPod. Når jeg lader, og den viser full ladet så er den egentlig bare 1/3. må da ta ut kontakten og lade igjen....
Er det neo som vet hvorfor?

1
Bevaka tråden