Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerPoint-presentation

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska hålla ett föredrag i skolan imorrn o har gjort en powerpoint-presentation till detta.. Jag har lagt in presentationen på iPoden (som står i hårddiskläge).. Inte behöver väl datorn i skolan iTunes för att ja ska komma åt presentationen?
Jobbigt om man står där utan liksom..

Maila över det till Hotmail/skolmail bara.
Funkar bra för mig.

Kan ju vara bra om datorerna har firewire. Eller usb om du har en sån kabel

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-14 09:05
Ursprungligen av Anders_hoffman:

Ska hålla ett föredrag i skolan imorrn o har gjort en powerpoint-presentation till detta.. Jag har lagt in presentationen på iPoden (som står i hårddiskläge).. Inte behöver väl datorn i skolan iTunes för att ja ska komma åt presentationen?
Jobbigt om man står där utan liksom..

Nej, skolan behöver inte iTunes för att du ska komma åt filer som du har lagt över. iTunes (eller något annat program) behövs bara om du ska hantera den musik du vill lyssna på från iPoden.

måste men göra något på ipod för att det ska funka?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-15 13:30

Hårddiskläget ska vara aktiverat på iPoden (och den måste naturligtvis vara windows-formaterad), men det tror jag den blir automatiskt efter att man kört Uppdateraren på en pc.

Det funka. Men det står do not disconnect. Hur ska jag göra för att, få disconnecta? eller är det bara att koppla ut.

Ursprungligen av freshjive:

Det funka. Men det står do not disconnect. Hur ska jag göra för att, få disconnecta? eller är det bara att koppla ut.

När du har iPoden i hårddiskläge måste du alltid Disconnecta den manuellt.. Det gör du antingen genom att använda "säker borttagning av maskinvara" eller genom "Den här datorn" som föregående talar skrev...

när du går in på den här datorn kan du höger klicka på den externa hårdisken och tryk då på mata utt

då borde det funka

  • Medlem
  • 2005-02-16 15:50

Men måste man ändå inte installera drivrutinerna för ipoden..Alltså inte itunes utan Ipod uppdaterningen. ?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-16 20:02
Ursprungligen av U_0:

Men måste man ändå inte installera drivrutinerna för ipoden..Alltså inte itunes utan Ipod uppdaterningen. ?

Inte så länge du kör något nyare OS. Från WinMe och uppåt tror jag det ska fungera utan extra drivrutiner. De OS det inte fungerar på kommer ju att fråga efter drivrutiner.

om det är en ny data så ska det funka att bara plugga in så hittar datan drivrutinerna direkt... jag anvämnder min ipod som en extern hårdisk rätt mycket

1
Bevaka tråden