Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod mini gör allt utom att spela musik..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Systrar och bröder,

Min iPod mini är fin att synkronisera med kalenderprogramvara och adressbok (iSync/iCal). Alla mp3-filer kopieras med lätthet över till från både mac och pc (en värddator åt gången). Men någonting är plötsligt allvarligt fel. iPoden vägrar att spela musiken!!! Den lilla svartvita skärmen indikerar lydigt "Play" och inte "Paus" högst upp i vänstra hörnet men tidslinjen börjar aldrig röra på sig och ingen musik kommer...

Ingen förvarning, Inga felmedelanden, Ingen musik, Ingenting!

Men spelaren beter sig, som sagt, "normalt" i övrigt och går utmärkt att formatera om och installera programvaran på nytt. Problemet kvarstår ändock. Jag har prövat med datorer via både FireWire och USB.

Frågor:
1. Känns problemet igen? Om ja, vad är lösningen?
2. Hur agerar man smidigast gentemot Äpplet vid garantiåtaganden?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-16 18:13
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Systrar och bröder,

Min iPod mini är fin att synkronisera med kalenderprogramvara och adressbok (iSync/iCal). Alla mp3-filer kopieras med lätthet över till från både mac och pc (en värddator åt gången). Men någonting är plötsligt allvarligt fel. iPoden vägrar att spela musiken!!! Den lilla svartvita skärmen indikerar lydigt "Play" och inte "Paus" högst upp i vänstra hörnet men tidslinjen börjar aldrig röra på sig och ingen musik kommer...

Ingen förvarning, Inga felmedelanden, Ingen musik, Ingenting!

Men spelaren beter sig, som sagt, "normalt" i övrigt och går utmärkt att formatera om och installera programvaran på nytt. Problemet kvarstår ändock. Jag har prövat med datorer via både FireWire och USB.

Frågor:
1. Känns problemet igen? Om ja, vad är lösningen?
2. Hur agerar man smidigast gentemot Äpplet vid garantiåtaganden?

gissningen är väl att headphone-ugången har lagt av. lösningen torde vara att reklamera till apple.
ring och prata med dem.

Ursprungligen av erik:

gissningen är väl att headphone-ugången har lagt av. lösningen torde vara att reklamera till apple.
ring och prata med dem.

Bra gissning. Men tidslinjen rör sig, som sagt, inte. Det går att spola men den vägrar att flytta på sig trots att den indikerar "Play".

1
Bevaka tråden