Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shuffle linked problem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Jag har en shuffle som jag har laddat på min mac. När jag tar med shuffle'n till min jobb-pc och stoppar in den så får jag meddelande om att shuffle'n är "linked to another iTunes library..." om jag vill linka den till jobbdatorn raderas samtliga mina låtar i shuffle'n

finns det något sätt att gå omkring detta?

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-14 14:40
Ursprungligen av el gringo:

Hej på er!

Jag har en shuffle som jag har laddat på min mac. När jag tar med shuffle'n till min jobb-pc och stoppar in den så får jag meddelande om att shuffle'n är "linked to another iTunes library..." om jag vill linka den till jobbdatorn raderas samtliga mina låtar i shuffle'n

finns det något sätt att gå omkring detta?

tryck nej och stäng av automatisk synkning med biblioteket i iTunes. då får du manuellt välja vilka låtar du ska lägga in och ta bort.

tack! men - var stänger jag av "automatisk synkning"? hittar inte det...

• Medlem
  • 2005-02-14 17:15

Gå in på redigera, sedan inställningar och klicka på ipod som står där uppe sedan ändrar du det där inne.

gå in på "redigera"!? jag går in på inställningar - men eftersom jag har valt att säga "nej" till att byta bibliotek så "eject'as" ipod'en och det ser ut så här: "ingen iPod ansluten".

• Medlem
  • 2005-02-16 18:33

Så blev det inte för mig så då kan jag inte hjälpa dig =/

jag löste det via iPod Viewer (versiontracker.com). jag ville föra över låtar ifrån pod'en till mac'en.

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 14:07
Ursprungligen av el gringo:

jag löste det via iPod Viewer (versiontracker.com). jag ville föra över låtar ifrån pod'en till mac'en.

Jag sitter på Windows med samma problem (får upp dialogrutan, väljer nej och iPoden disconnectas). iPod Viewer finns bara till mac ... hur löser jag det?

gå till versiontracker och sök på "ipod" då hitter du flera utitilites för detta "problem" - ipod music liberator gör samma sak...men kostar pengar...kör den på jobb där jag måste köra MS.

1
Bevaka tråden