Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fått min iTrip

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min iTrip igår, detta är vad jag konstaterat.

- Ljudet blir inte lika bra i bilen som inomhus i min lilla bärbara radio.

- iTripen suger batteri! Blir ungefär halva batteritiden med iTripen på.

- Det fungerar, tvärt emot många sagt, helt ok att köra iTripen i Sthlmsområdet med all
dess radiotrafik.

Måste säga att jag är väldigt nöjd, trots att ljudet i bilen inte blir riktigt så bra som jag hade tänkt mig.. Det som jag däremot är besviken på är att den drar så pass mycket batteri.

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-07-06 10:16

Det är nog ungefär vad jag har märkt också, bortsett från det där med Sthlm - har helt enkelt inte haft möjlighet att testa.

Batteritiden minskar drastiskt som sagt, gör man långturer i bilen är det nästan ett måste med en billaddare. Jag klarar mig lite drygt tre timmar i sträck med iTripen, men sen måste den laddas direkt...

Ljudkvaliteten i bilen tror jag varierar mycket med vad man har för bil/antenn/bilstereo m.m. Men att ljudet hemma blir bättre än i bilen kan nog bero på att mottagarantennen hemma sitter inomhus tillsammans med sändaren. I bilen ska den ju gå igenom ett lager plåt (om man inte har antenn som sitter i fönstret förstås) och det kan nog dämpa en del...

Tur att jag köpte en Powerpod (billaddare från Griffin) med samma beställning som iTripen då!

Vart köper man iTrip?

Nu har jag letat själv ett bra tag efter någonstans där man kan beställa iTrip, och jag är dessutom ny på forumet så jag ber om ursäkt om jag ställer en fråga som redan besvarats tidigare: Kan någon tala om för mig om det finns något annat sätt att få fatt i en iTrip än att åka och köpa en i USA?

Fredrik

Kollar på tradera, där finns det massor.

Ursprungligen av clalle:

Kollar på tradera, där finns det massor.

Tips på var man kan finna en billadare till ett bra pris?

Ursprungligen av Marra1:

Tips på var man kan finna en billadare till ett bra pris?

bygg dig en egen laddare bestående utav 8 st ladningsbara AA-batterin, totalsumman för en laddare hamnar runt 100-lappen! ger 20-30 timmar extra power.... kan lätt modifieras så du kan ladda batterierna via en vanlig strömadapter till bilen för runt 30 kr + ev kablage

Ursprungligen av nasdaq:

bygg dig en egen laddare bestående utav 8 st ladningsbara AA-batterin, totalsumman för en laddare hamnar runt 100-lappen! ger 20-30 timmar extra power.... kan lätt modifieras så du kan ladda batterierna via en vanlig strömadapter till bilen för runt 30 kr + ev kablage

har du någon ritning på detta?

Ursprungligen av Marra1:

har du någon ritning på detta?

inte än! kommer, kommer.....

1
Bevaka tråden