Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

börjar att bli något irriterad nu....

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var i USA i oktober och fick ett ryck att köpa en ipod, det blev en hp 40gb G4,
den har nu totalpajat och det verkar som varken apple eller hp i sverige kommer att reprera den.
Måste jag verkligen skicka den till USA för att få problemet fixat?

Felet är att när jag ska starta den så hänger den sig vid apple loggan och startar om sig själv igen,hänger sig vid loggan, starta om , osv osv tills batteret är slut.

Kul med världsgaranti

Ursprungligen av Xenoslicer:

Jag var i USA i oktober och fick ett ryck att köpa en ipod, det blev en hp 40gb G4,
den har nu totalpajat och det verkar som varken apple eller hp i sverige kommer att reprera den.
Måste jag verkligen skicka den till USA för att få problemet fixat?

Felet är att när jag ska starta den så hänger den sig vid apple loggan och startar om sig själv igen,hänger sig vid loggan, starta om , osv osv tills batteret är slut.

Kul med världsgaranti

HP sköter väl garantiärenden av HP-iPods och de har väl inte världsgaranti? Med Apple vore det inget problem att få den fixad här i Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-21 20:58

Nej så e det, man har ingen garanti med HP-iPods i Sverige... alls.... det e HP det, snällt eller hur?

..mycket, så det enda att göra är att skicka den till USA då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-21 21:14

jag vet faktist inte... prova kanske att maila HP i USA och fråga?

JAA!! tack gode gud , den har startat nu men det står "disc mode" på skärmen och "do not disconect" vad menas med "disc mode".

jag vågar knappt vara när den nu när den äntligen har startat, i rädsla av att sabba nåt nu

störande, nu står det "ok to disconnect" även när jag har kopplat ur den från datorn , om jag startar om så hänger den sig igen . man kanske skulle deleta alla filer osv på den och sedan lägga in nytt mjukvara, jag kan nämligen komma åt den från datorn nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-22 18:40

ja du kan ju prova att återställa den, då kanske den funkar igen?

Ursprungligen av iigloo:

ja du kan ju prova att återställa den, då kanske den funkar igen?

nope , funkar inte, den bara "hänger sig" vid apple loggan som tidigare
jag laddar just nu ner den nya uppdateringen till ipoden så jag hoppas att det funkar efter det

Den funkar nu ! , äntligen

Vad skönt, konstigt att HP inte tar hand om sina kunder (apple försöker ju ibland iaf)

mvh Olof

1
Bevaka tråden