Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod shuffle omröstning

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ingen annan har väl orkat göra en omröstning så here it goes :rolleyes:
Vad tycker du om nya ipod shuffle?
Själv ligger ja mellan alternativ "var är displayen" och "idiotisk men det står apple på den så den lär sälja bra ändå"
Meningarna om den går helt klart isär så rösta och tyck till.

Se även denna tråd.

Vart är displayen?!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 02:31

dessvärre kommer denna att sälja bra antar jag. jämfört med riktiga iPod känns det här som rena sopor
säkerligen kommer många lurade själar att gå på detta.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-01-13 08:18

Shuffle är knappast tänkt som ett substitut för iPod, utan snarare som ett sätt för Apple att komma åt den kundkrets som prompt ska ha flashspelare. Om jag skulle köpt en så skulle det vara för att använda den som ett USB-minne. Att kunna spela musik skulle vara en bonus.

Vem vill inte ha ett usb minne med en apple logga på:D?, ett måste ju=)

  • Medlem
  • 2005-01-13 10:16

Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!

Ursprungligen av iPir9:

Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!Vart är displayen?!

antar att du syftar på att jag stavade "var" istället för "vart" ?
och svaret blir att det finns ingen lag på hur man ska stava det finns bara rekommendationer

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 16:14
Ursprungligen av skummis:

antar att du syftar på att jag stavade "var" istället för "vart" ?
och svaret blir att det finns ingen lag på hur man ska stava det finns bara rekommendationer

det heter ju "var är displayen?", så du skrev rätt.
hade du skrivit "vart är displayen?" hade det syftat på att displayen var i riktning någonstans.

Ursprungligen av erik:

det heter ju "var är displayen?", så du skrev rätt.
hade du skrivit "vart är displayen?" hade det syftat på att displayen var i riktning någonstans.

tack för att du klargjorde det. Känns mycket bättre nu

tagga ner...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 14:50

jag skippar ett marware springcase till min iPod Photo som väger så och tjackar en shuffle.

endast för att springa.

kanske lite väl snobbigt

//C

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 17:54

haha, ja. att fästa sig på ovidkommande detaljer är jag rätt bra på

Perfekt som komplement till den vanliga.

Köpes snart!

Galet snobbigt men vafan, enjoy konsumtion.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 16:46

Ska skaffa en som jag kan ha när jag är i på stan, cyklar till och från skolan. Kan inte välja låt samtidigt då ändå. Samt att den integrerar med iTunes vilket man inte kan säga om min nuvarande Mp3 spelare.

  • Medlem
  • 2005-01-15 08:53

Var är displayen?!... då... nöjd?

  • Medlem
  • 2005-01-15 14:33

Jag tycker den är het, Funkar att ha på gymmet iaf där man inte behöver kolla på displayen

/ Patrik

Jag är nöjd

Har använt 512 shuffle i några dagar nu och är grymt nöjd. Att apple har tänkt på att spara in på skärmkostnaden är en sak, men som alltid har de tänkt till på vad de kan skapa för något bra utifrån den förutsättningen också - de har lyckats! För mig är det super att kunna shuffla låtar efter varje laddning. När man har ett antal hundra låtar i itunes är det nog många med mig, som tycker det är ok att inte behöva sitta och lägga över spellistor och lägga tid på det. Skärm är oerhört onödigt, om man som jag sätter lite värde i att ha koll på musiken som man har inlagd i itunes. Dessutom är de skärmar på konkurrenade mp3-spelare i motsvarande prisklass rena skämtet. Ipod shuffle gör jobbet, dvs spelar musik på ett oerhört enklet sätt. Jag har svårt att se varför man inte skulle bli nöjde med en shuffle om man vill ha flashbaserd spelare. Om man vill ha annat ska man inte kommentera frånvaron av skärm utan syna spelare i annat prissegment.

Var öm!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-02-22 14:41

Redan köpt... och fått den idag

Okej... jag var lite skeptiskt i början... men den kändes alltmer rätt, så jag beställde en och fick den idag

Jag kommer att ha den när jag springer, åker skidor och cyklar... har även köpt det där sportfodralet. Det är ju lite bökigt att börja pillra med små knappar på liknande modeller och jag har en del låtar i AAC.

och som sagt börja kolla på en liten display när man springer eller cyklar mtb i skogen är inget jag ens vill prova...

så jag tycker den verkar passa mina behov perfekt!

Stora knappar, tålig, kompatibel med iTunes och AAC och sen är den ju jäkligt stilren...

/Ante Telisåkare

håller med Patty där.
den är perfekt att ha till gymmet.. synd bara att jag är på tok för snål
för att ha både en sån och en ipod!

eller så är jag kanske bara förnuftig...

Vill gärna ha en shuffle! tycker dock att den har tappat iPod-looken lite :/

Ursprungligen av karlzone:

Vill gärna ha en shuffle! tycker dock att den har tappat iPod-looken lite :/

kan väl bero på att de inte är en Ipod..?!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 23:47
Ursprungligen av Blue Eyes:

kan väl bero på att de inte är en Ipod..?!

På baksidan av min shuffle står det iallafall "iPod".

hmm Shi fick jag..

Flyttar tråden!

Jag-ska-ha

1
Bevaka tråden