Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera itunes på iPod?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Känner någon till om det går att installera itunes direkt på en iPod (med "disk mode enable")?
Om det fungerar skulle man kunna importera låtar från andra datorer än de som har itunes installerade. Dessutom skulle man kanske kunna få ordentliga mapp-strukturer över låtarna. Om strukturen är densamma med kataloger som F03 osv. skulle man ändå kunna kopiera låtar direkt från itunes genom att filtrera ut dem med itunes filter.

Nån som provat eller kan tänka sig att prova!?

Om du har en mac pod så kan du ju lägga hela sytemet på den och köra därifrån.

Det verkar faktiskt enklare att stänga av den automagiska synkningen och dra in de låtar du vill ha på din iPod från DINA olika datorer.

Det går säkert att installera iTunes på den iPod men jag tror inte att du enbart kommer att kunna ha musiken i ditt itunes bibliotek utan du måste nog ha det i ditt iPod bibliotek också (frstår du skillanden)

Mvh Olof

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Det går säkert att installera iTunes på den iPod men jag tror inte att du enbart kommer att kunna ha musiken i ditt itunes bibliotek utan du måste nog ha det i ditt iPod bibliotek också (frstår du skillanden)

Du menar att jag behöver ha alla filer dubblerade? Jag får nog pröva, man behöver ju inte kopiera existerande kataloger till itunes music-mappen.

Det kanske går att, nu när den har de låtar jag vill på ipoden, installera itunes på ipoden och välja i settings att inte flytta filerna till itunes mappen. Och sedan bara importera katalog, och då välja den mapp på ipoden där låtarna ligger. Det kanske fungerar eftersom den ändå letar igenom alla undermappar och sorterar efter id3taggar.

?!

1
Bevaka tråden