Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Ipod - uppgradera?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lite surt att man för 3 dagar sedan köpte en ipod mini, som kostade ca 2000kr alltså nästan lika mycket som den nya 6GB versionen kostar som dessutom har 10h längre batteritid. Kan inte undvika att känna mig lite lurad. Har apple tänkt ut något sätt att handskas med sådana kunder? Uppgradering av något slag? (batteritiden är viktigast, dock vore 2gb extra inte helt fel)

Hatar att vara en olycklig själ och råka ut för sånt här.
När man väntar pånågot händer det aldrig, men går man tillslut
och köper det så släpps det något dubbelt så bra till samma pris
tre dagar senare

  • Medlem
  • 2005-02-23 18:08

Har du inte öppet köp i 90 dagar eller va det är? Om du har köpt den i butik...

EDIT: Såg nu att det var 10 dagar...

  • Medlem
  • 2005-02-23 18:25

Ja...

Är i samma situation... Har inte köpt i sverige men bara haft minin i några dagar. Blir förbannad så man mår dåligt. Det viktiga för mig är batteritiden, skulle bli världens lyckligaste om det gick att uppdatera mjukvara för att få bättre batteritid... Men men, man får kanske leva i sorg.

Tyvärr så är den köpt i USA.
Min farbror var där i affärer så jag passade på och bad honom köpa den åt mig.
Har inte apple "worldwide" garanti, om man uppger serial eller liknande?

  • Medlem
  • 2005-02-23 18:34
Ursprungligen av noShame:

Tyvärr så är den köpt i USA.
Min farbror var där i affärer så jag passade på och bad honom köpa den åt mig.
Har inte apple "worldwide" garanti, om man uppger serial eller liknande?

Garanti är ju inte samma sak som öppet köp.

Ursprungligen av MsB:

Har du inte öppet köp i 90 dagar eller va det är? Om du har köpt den i butik...

Öppet köp i 90 dagar? Knappast. Det du får är 90 dagars telefonsupport.

Så sant så. Worldwide öppetköp/bytesrätt?

  • Medlem
  • 2005-02-23 18:48
Ursprungligen av noShame:

Worldwide öppetköp/bytesrätt?

Nja... då får du nog åka över till det stora landet i väst och byta den...

Jag blir fanimej snortokig på mig själv... köpte den i måndags för 1800... åååh gud. Nån som vill köpa min Ipod Mini för 1800 ?

fan vad surt grabbar lider med er

Jag är också irriterad på det. Fick min i julklapp så jag har inte haft den så länge men skulle gärna vilja ha 6 GB.

För en gång skull har jag lite tur...:) Flickvännen är i USA just nu och skulle köpt min mini i helgen, men jag hade inga pengar då och väntade och vad får man se idag... Jo just det, 6 GB varianten för samma pris dvs 249 $, så jäkla nöjd!! På söndag sitter man här och leker med sin nya 6GB ipod mini...:)

Köpte min för två veckor sedan ungefär. 4gb och priset kan jag leva med. Det jag tycker är surt är dubbla batteritiden som man går miste om.

Såg att jag fick den levererad till mig 3/2. Finns det någon möjighet att byta? Hittar ingen info i warranty-foldern man fick till.

Såja, då var det klart... sålde nyss min gamla Mini till flickvännen. Beställde nyss en 6GB variant... det är skamligt vilken prylbög man är... men den nya batteritiden på 18h lockade mycket!

Vilken gentleman!
Själv ska jag köpa en ny mini till min tjej i present och själv behålla min gamla mini.

Ursprungligen av dr_F0xx:

Såja, då var det klart... sålde nyss min gamla Mini till flickvännen. Beställde nyss en 6GB variant... det är skamligt vilken prylbög man är... men den nya batteritiden på 18h lockade mycket!

Jag skickade e-post till Apple och frågade om det var möjligt att få batteriet utbytt till ett 18 timmars när 8 timmars batteriet måste bytas. Väntar nu på svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-23 21:54

Fick min levererad fredagen den 11:e (Mecenat Apple Store). Finns ingen chans att få den utbytt va? Någon som vet? Tyvärr är den ju graverad också...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 12:34
Ursprungligen av Hermie:

Jag skickade e-post till Apple och frågade om det var möjligt att få batteriet utbytt till ett 18 timmars när 8 timmars batteriet måste bytas. Väntar nu på svar.

Jag tror att det är de nya diskarna i mini'n som slukar mindre ström.

Raptor

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 22:53

sålde min mini idag, och beställde en ny mini på 4gb. Det ska bli så najs med 18 timmar playback!

Suveränt, skriv gärna vad de svarade. Får hålla tummarna.

Det stod att de kanske inte kunde svara men om de gör det så skriver jag det här.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 02:43

Fick min 40 gig iPod photo i Januari.

Får man byta till en 60 gig tro?

//C

Vilken tur man kan ha ibland!

Köpte min mini för en vecka sedan från apple. Blev oerhört besviken på den usla batteritiden.
Idag returnerade jag den till applestore pga. detta (min höll verkligen inte 8 timmar oc man har ju enligt reglerna 10 dagars öppet)

Beställde en 6gb med 18h batteritid idag för 2395kr och fick ett nummer av apple för återfrakt. (TNT kommer och hämtar den gamla, och de 2595kr jag gav för den sätts in på mitt konto igen)

"Fick min levererad fredagen den 11:e (Mecenat Apple Store). Finns ingen chans att få den utbytt va? Någon som vet? Tyvärr är den ju graverad också..."

Det är bara 10 dagars bytes/återköpsrätt, men det gäller arbetsdagar, så du har 2 dagar på dig. Dock tror jag tyvärr inte det går om du låtit gravera den.
Vill minnas att jag läst någonstans att gravyren bla. är ett sätt för apple att skydda sig mot återköp.

Fan vad sur man blir köpte min mini för typ 3 månader sen och så kommer det här nu...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 23:50
Ursprungligen av Homerjs:

Fan vad sur man blir köpte min mini för typ 3 månader sen och så kommer det här nu...

Stackars er !
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 02:34

Jag är glad över min mini som jag haft sedan i april förra året, trots att jag endast har 8h batteritid. Jag har nog aldrig använt den så länge i sträck att batteriet har tagit slut, utom de gänger jag glömt den på i väskan. Och då hade det inte spelat någon roll om jag haft 8 eller 18 timmars batteritid... Och jag kan inte få plats med alla mina 50GB mp3-or, så om jag har 4GB eller 6GB spelar inte så stor roll, det är bara det bästa för stunden som får vara på minin.

Jag gläds med er alla som kommer få en 6GB mini med extra batteritid, men ni andra som nyss har köpt den gamla varianten, sura inte! Det är en grym spelare i alla fall.

Ursprungligen av governor:

Det är bara 10 dagars bytes/återköpsrätt, men det gäller arbetsdagar, så du har 2 dagar på dig. Dock tror jag tyvärr inte det går om du låtit gravera den.
Vill minnas att jag läst någonstans att gravyren bla. är ett sätt för apple att skydda sig mot återköp.

Ett sätt att skydda sig mot återköp?? Det var ju bara sådär lagom långsökt. Hur tänker du då egentligen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-24 23:35
Ursprungligen av Rickard A:

Ett sätt att skydda sig mot återköp?? Det var ju bara sådär lagom långsökt. Hur tänker du då egentligen?

I vilket fall talade jag med Apple Store idag och de erbjöd mig att lämna tillbaka den Hade lite tur, hon påpekade att det var sista dagen (dag 10, räknar vardagar från leveransdatum).

Sålde min mini idag... ska beställa en ny 6gb snart

Jag är ganska n00b på det där med betalninssätt och sånt, så jag undrar vad bankgiro är för något? är det samma sak som postförskott? tänkte beställa med bankgiro från applestore för jag har inget kreditkort. BTW hur aktiverar men den där 10% rabatten som man får av CSN? står ju ingenting om det på applestore.

Bevaka tråden