Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad mellan den gamla och den nya 60Gb modellen?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-24 11:08

Vad är det för skillnad mellan den gammla och den nya 60Gb modellen?
Är det exakt samma iPod fast med färre tillbehör i den nya? Isf skulle man ju kunna springa och köpa den gammla nu, eller bör man vänta till den nya kommit i lager?

//R

• Oregistrerad
  • 2005-02-26 13:08

Går inte att köpa den gamla eftersom apple drog in alla iPod Photos som fanns i affärerna vad jag har hört.

Tror inte det är någon skillnad utom tillbehören

• Medlem
  • 2005-02-26 23:53

vadå gamla??:S

• Medlem
  • 2005-02-27 15:25

vad är det för skillnad på dom och varöfr släppte apple nya?? dom kunde ha gjort det direkt i höstas

• Medlem
  • 2005-02-27 16:52
Ursprungligen av alal:

vad är det för skillnad på dom och varöfr släppte apple nya?? dom kunde ha gjort det direkt i höstas

Precis vad jag alltid undrat också!! Liksom helt bortkastat att släppa 1G, 2G, 3G och 4G när de endå ska släppa nya sen liksom...

Den där Jobs killen måste vara riktigt bra blåst i badbollen...

• Medlem
  • 2005-02-27 16:54
Ursprungligen av dopi:

Precis vad jag alltid undrat också!! Liksom helt bortkastat att släppa 1G, 2G, 3G och 4G när de endå ska släppa nya sen liksom...

heheh

• Medlem
  • 2005-02-28 16:14
Ursprungligen av dopi:

jag tror inte det är bara jobs som bestämmer det, men det är lite dålig still.... dom kunde ha kommit med g5 istället:D

PS. jag ser att du gillade min bild;)

• Oregistrerad
  • 2005-02-27 16:57
Ursprungligen av alal:

De kanske vill tjäna pengar på sådant som är billigare att tillverka för tillfället innan de släpper det bästa och dyraste tekniken direkt? Apple är ett företag som precis som alla andra företag vill tjäna så mycket pengar som möjligt...

• Medlem
  • 2005-02-28 16:26

Men "gamla" och nya 60gb:arn är samma då eller? =/

• Medlem
  • 2005-02-28 16:29
Ursprungligen av MsB:

det har inte jag heller förstått än, har dom ändrat nått eller är det samma???

• Medlem
  • 2005-02-28 16:29
Ursprungligen av MsB:

Det tror jag

• Medlem
  • 2005-02-28 16:30
Ursprungligen av Hampe:

Det tror jag

vad är det för mening med att ge ut en ny då?

• Medlem
  • 2005-02-28 16:40
Ursprungligen av alal:

vad är det för mening med att ge ut en ny då?

Precis som många andra företag som t.ex. Sony Ericsson släppte dem först T610 och sedan T630 så att de ska kunna tjäna optimalt med pengar på varje produkt som marknadsförs. Personligen anser jag det ganska störigt då man själv ångrar sig väldigt snabbt. Men man får väl nästa gång vänta tills någon liten uppgradering förmodligen skett.

Dessvärre är det ju så med allting. Så väntar man bara på nästa generation eller uppgradering så kan man ju aldrig köpa sig något.

• Medlem
  • 2005-02-28 16:59
Ursprungligen av Hampe:

Precis som många andra företag som t.ex. Sony Ericsson släppte dem först T610 och sedan T630 så att de ska kunna tjäna optimalt med pengar på varje produkt som marknadsförs. Personligen anser jag det ganska störigt då man själv ångrar sig väldigt snabbt. Men man får väl nästa gång vänta tills någon liten uppgradering förmodligen skett.

Dessvärre är det ju så med allting. Så väntar man bara på nästa generation eller uppgradering så kan man ju aldrig köpa sig något.

Men nu är det ju inte en ny prudukt! Inte som t610 och t630... detta är ju isåfall bara en uppgradering på en prudikt inte en ny.. t610 och t630 är ju olika prudukter! Doh!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-28 17:04

Så den gamla 40bg:n och de nya iPod Photosarna är samma?

tänk lite

Ursprungligen av Reine:

Vad är det för skillnad mellan den gammla och den nya 60Gb modellen?
Är det exakt samma iPod fast med färre tillbehör i den nya? Isf skulle man ju kunna springa och köpa den gammla nu, eller bör man vänta till den nya kommit i lager?

//R

hörni, det är rätt simpelt, skillnaden ligger i ekonomin. i det 'nya' iPod- paketet hänger det med en nätsladd, en usb-sladd och en iPod photo för typ 4400 spänn.

i det 'gamla' paketet ingår dock photo- docka, firewire- och usb-sladd, av- sladdar och fodral, detta paket köpte jag efter den 'nya' modellen släppts för 4700kr. det lönar sig alltså att köpa det gamla paketet för en avsevärt lägre kostnad. men fan, det är ju ballast att ha det senaste, right?

1
Bevaka tråden