Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den tar bort alla låtar vid sync!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-24 04:58

Är det bara jag som är trög eller gör fel kan ni ju rätta mej...

Men...
Jag är stolt ägare av en ipod shuffle och jag har två datorer, en ibook och en pc! Båda med senaste versionen av iTunes. När jag fyllt ipoden med musik från ibooken och lyssnat på den tills batteriet tar slut, om jag då vill ladda upp den via min pc så tömmer han shufflen och klagar på att låtarna inte finns på hårdisken. Detta är ju sjukt?!?!?!?!?!?! Man måste ju förfan kunna ladda den utan att bli av med sina låtar... Jag har 1.1 programvaran....

Godnatt

Välj att inte synka den mot biblioteket på pezen då…
Man kan bara synka mot ett bibliotek.

Det är inte lätt att säga "Nej" men prova det

  • Medlem
  • 2005-02-24 17:16
Ursprungligen av Pär:

Välj att inte synka den mot biblioteket på pezen då…
Man kan bara synka mot ett bibliotek.

Det är inte lätt att säga "Nej" men prova det

Tycker jag valt nej, men dom försvinner iallafall..
Ska testa igen.

Ursprungligen av Pär:

Välj att inte synka den mot biblioteket på pezen då…
Man kan bara synka mot ett bibliotek.

Det är inte lätt att säga "Nej" men prova det

Hur väljer man om man vill respektive inte vill att iPod skall synka mot sitt musikbibliotek? Har nyss köpt en Shuffle och blev förvånad (antagligen av okunskap) över att den tömde sig på innehåll när jag satte den i dockan. Visserligen raderade jag originalfilerna från iTunes direkt efter jag fyllt iPod med spår.

Innebär detta att spåren alltid måste finnas i iTunes för att inte iPod Shuffle skall tömma sig på innehåll när jag sätter den i dockan?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-12 17:26
Ursprungligen av mauserman:

Hur väljer man om man vill respektive inte vill att iPod skall synka mot sitt musikbibliotek? Har nyss köpt en Shuffle och blev förvånad (antagligen av okunskap) över att den tömde sig på innehåll när jag satte den i dockan. Visserligen raderade jag originalfilerna från iTunes direkt efter jag fyllt iPod med spår.

Innebär detta att spåren alltid måste finnas i iTunes för att inte iPod Shuffle skall tömma sig på innehåll när jag sätter den i dockan?

stäng av automatisk synkning. alla riktiga människor synkar manuellt

Ursprungligen av erik:

stäng av automatisk synkning. alla riktiga människor synkar manuellt

Ok ok, jag fattar, men hur?

Jag har kollat runt överallt i iTunes, och jag hittar inte ordet "synkning" någonstans. Jag har senaste versionen av ALLT (är fast i versionsträsket)

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-12 20:49

När du har anslutit din iPod får du en iPod-knapp i iTunes där du kan ändra inställningarna.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-12 21:36

precis. den är längst till vänster av de större ikonerna i nederdelen av iTunes.

Jag måste instämma i frågan innan.
Min Shuffle autosyncar hur jag än gör...
Min 4G iPod har inga problem med detta men Shuffle har stooora problem.
Hur får jag Shuffle att bete sig likadant som min andra iPod?

/M

är det inte otrolit dumt att man inte ska kuna ta lutar ur andra datorer än en med sin shufel jag har ochså blivit förvånad några gånger och försökt över lista

1
Bevaka tråden