Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja minin utan kvitto - vad gäller?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 17:04

Hej,

Jag hade tänkt att sälja min mini och köpa en ny med bättre batteritid.
Nu är det så att jag sumpat kvittot, men den är registrerad på mig. Jag ringde apple och fråga hur jag skulle göra, men fick inget bra svar allt (helt sanslös snorkig person i supporten om jag ska vara helt ärlig)

Vet någon vad som gäller om jag säljer den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 17:37

Stället du köpte den på måste kunna hala fram ett nytt kvitto. Applestore?

Annars är det inget särskilt som gäller.

  • Medlem
  • 2005-02-25 22:34

Kvittot är ett bevis på att produkten du innehar är din. slarvar man bort det får man väl skylla sig själv antar jag?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 00:54
Ursprungligen av Polly:

Kvittot är ett bevis på att produkten du innehar är din. slarvar man bort det får man väl skylla sig själv antar jag?

gud va givande inlägg...

Vad är det du vill göra med den? Om du skall skicka in den på reparation till apple så behöver du inget kvitto på att den är din ( behövde iaf inte jag ). Däremot om du skall sälja vidare iPoden kan det ju vara bra om du har bevis på att den är din. Annars kan köparen lika gärna tro att du har tattat den någonstans!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 01:56

pratade med apple om att överföra registeringen till en annan person. Detta går inte utan kvitto, vilket är lite sjukt, då kvittot inte behövdes för att registrera ipoden. men men. inte mitt problem längre då jag redan sålt den.

1
Bevaka tråden