Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Doften av ny shuffle.

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 23:13

Jag brukar ha för vana att alltid lukta på nya Apple-grejer direkt vid uppackningstillfället. iPod shuffle luktade inte som de produkter jag packat upp tidigare.

Doften av shuffle påminner om däck, med inslag av tjära, vindpinad fender, en touch flytväst och aningen vegetabilisk offset-färg. PowerBooken har en varmare doft. Ekbark, vått gatubrunnslock, en aning lödtenn och potatisskal.

Hur kommer sig detta egentligen?

den här tråden får INTE gå under alla kan väll säga hur deras nya prilar luktade

  • Medlem
  • 2005-02-25 14:20

min ipod mini luktade som dom där plast djuren furrbees. (vet ej exakt hur dem stavades)

Vilken UNDERBAR sak att göra, och så spontant.
HAHA..
mvg till dig.

Håller med dig... den luktade inte det samma som min 40gb... men en helt underbar dorf enligt mig!
Kort sagt ett utmärkt ombyte! Längtar verkligen till ITalien och alperna nu, då den för visa va den går för!
Nästa inhandling från apple blir ett skal till shuffle, när dom får in det på aplle center gbg, o sen en stereo... kanske en sounddock från bose skulle vara bra...!

Kör era shuffles nu o glöm inte o känna på doften

Räknas det om man köper sin Shuffle på Siba?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 23:59
Ursprungligen av slipZen:

Räknas det om man köper sin Shuffle på Siba?

Ja, doften är nog samma.

Ursprungligen av David Molarin:

Ja, doften är nog samma.

Apple stores lagerlokaler kanske spelar med i mysteriet :eek:

Jag tycker nog att min PowerBook hade en angenämare doft. Shufflen hade för mycket petroleumtoner i doften. Tacka vet jag polystyren (frigolit) och aluminium... Min gamla iMac (slotloading) hade för övrigt en helt annorlunda lukt. Jag vet inte om det var PVC, men jag får en minnesbild av det! Väldigt mycket plast var det ju där iallafall. Trevligt att det finns fler än jag som utforskar sin omvärld med luktorganet!

Ursprungligen av molekylmartin:

Jag tycker nog att min PowerBook hade en angenämare doft. Shufflen hade för mycket petroleumtoner i doften. Tacka vet jag polystyren (frigolit) och aluminium... Min gamla iMac (slotloading) hade för övrigt en helt annorlunda lukt. Jag vet inte om det var PVC, men jag får en minnesbild av det! Väldigt mycket plast var det ju där iallafall. Trevligt att det finns fler än jag som utforskar sin omvärld med luktorganet!

Lurarna till min ipod Mini luktade precis som Nya Masters Of Universe-gubbar gjorde vid öppningstillfälet på 80-talet..

Luve it

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 00:41

Jag vet inte varför min iPod photo luktade så. Men den luktade ny bil. Ni vet sådär underbart plastigt

//C

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 19:49
Ursprungligen av Archduk3:

Jag vet inte varför min iPod photo luktade så. Men den luktade ny bil. Ni vet sådär underbart plastigt

//C

Min iPod luktade lite grann som såna "Biker Mouse" leksaker jag köpte när jag var liten.
Och de luktade bara så i någon dag efter man öppnat dem.
Det var iaf någon slags plastlukt som jag gillade av någon anledning:D
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-05-06 01:04

Flyttade i höstas och passade på att ta ett sniff ur kartongen som min Pismo levererades i, riktigt bra produktlukt, min favorit.

Jag tycker att på senare modeller har "Pb-lukten" blivt ändrad, lite frukigare/syrligare och lite åt pappersbrukshållet.
iPod shuffle var plastigare, ungefär som gammalt klistermärke.

Nu ska jag köpa min shuffle, så vi får se vad den luktar

  • Oregistrerad
  • 2005-06-08 00:51

Jag kommer inte ihåg hur det luktade när jag hade packat upp min iPod mini... Men jag brukar kalla den speciella doften av nya saker för "nytt". Det luktade nytt!

  • Medlem
  • 2005-07-24 16:14

Om jag ska vara ärlig så luktade min rätt illa. Första som slog mig var brännt gummi eller som mina gamla skateskor brukade lukta ibland. Eller skateboardhjul kanske beskriver lukten bättre.

jag måste varit täppt i näsan den dagen jag köpte min mini, för jag minns ingen speciell lukt.

Eller så kanske du inte tog dig en ordentlig lukt på den?

Ursprungligen av femton:

Eller så kanske du inte tog dig en ordentlig lukt på den?

inte vad jag minns..

Det är så härlig doft och känska att öppna en helt ny ipod eller mac.
Eller det kanske inte är doft, det kanske bara är sinnena som blandas ihop av alla underbara syner av vitt och stilrent!

hahaha vilket överseriöst ämne :rolleyes:

  • Medlem
  • 2005-08-08 23:35

Hehe..fy fasen vilken störskön tråd ni dragit igång!! *Stolt över Er*

Förresten, vet ni att det läggs tid på flera produkter för att få dem att "lukta rätt". Främst så är väl detta viktigt i bilar, men det skulle inte förvåna mig om tanken finns vid tillverkningen av datorer heller. Jobbade ett tag i en leksaksaffär. Där var flera Disneyleksaker parfymerade som sött godis. *Välkommen in i sockermissbruket lille vän* Typ. Men det är intressant. Har alltid varit en nysaksdoftare (nån som är snabb att regga www.nysaksdoftare.nu kanske?). Finns det något bättre än de förnäma dofterna av ny teknik...och gärna dyr sådan? =D

/fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Hehe..fy fasen vilken störskön tråd ni dragit igång!! *Stolt över Er*

Förresten, vet ni att det läggs tid på flera produkter för att få dem att "lukta rätt". Främst så är väl detta viktigt i bilar, men det skulle inte förvåna mig om tanken finns vid tillverkningen av datorer heller. Jobbade ett tag i en leksaksaffär. Där var flera Disneyleksaker parfymerade som sött godis. *Välkommen in i sockermissbruket lille vän* Typ. Men det är intressant. Har alltid varit en nysaksdoftare (nån som är snabb att regga www.nysaksdoftare.nu kanske?). Finns det något bättre än de förnäma dofterna av ny teknik...och gärna dyr sådan? =D

/fredrik

Haha, intressant, Men finns det inte viktigare saker att lägga tiden på?

Föreställ dig att du köpt en ny dator, i prisklassen 20 000+, och den bara skulle krångla för
dig. Du klagar på försäljaren, och får svaret: "Ja men den luktar ju gött"
Är det en tröst/försäljningsknep?

I.o.f så kanske det inte är så trevligt att komma hem med en pryl som luktar koskit,
men lukten påverkar inte mitt intryck av produkten, iaf.

Alla ni andra här, om era Shuffle´s skulle lukta gammal råtta i paketet, skulle ni inte gilla den ändå?

1
Bevaka tråden