Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden sönder första dagen??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har iPoden pajat första dagen?? Fick min nya sköna 20 GB 4G igår, och la den givetvis på laddning direkt. Sen installerade jag iTunes och allt det andra, och in med några playlists där. När laddningen var slut kopplade jag in iPoden och var tvungen att installera om programmet för att kunna konfigurera den.

Allt såg bra ut efter det, jag startade iTunes och överföringen av musiken. När jag kom tillbaka till datorn står det att iPoden har uppdaterats. Jag försöker "mata ut" iPoden, och den försvinner ur iTunes fönstret, men "koppla inte från" lyser fortfarande. Så jag gav upp och bröt mot texten, och kopplade ur den. Men fortfarande lyser "koppla inte från", trots att den varit frånkopplad länge. Detta händer varje gång jag vill koppla från iPoden från datorn.

Hursomhelst sen testade jag hold+menu o select och den blev normal igen. Fast istället för 1206 låtar så hade iPoden bara fått in 6 st. Men den var iallafall normal så jag startade iTunes igen för att lägga in resten. Då står det att den uppdateras, och blir uppdaterad, men inget händer med låtarna. När jag försöker manuellt kommer det upp ett felmeddelande i stil med "mappen finns inte"... Har testat att restore också men det gör ingen skillnad.

Ifall nån vet svaren på något av mina tio problem så är jag mycket tacksam för svar..

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 19:03

Det är nog inget fel på din iPod, men skriv för f*n vad du har för operativsystem så blir det enklare att hjälpa dig.
/Mattias

Ursprungligen av Mattias L:

Det är nog inget fel på din iPod, men skriv för f*n vad du har för operativsystem så blir det enklare att hjälpa dig.
/Mattias

Jag kanske inte är den 100 % rätta personen att säga detta, men ingen är väl vaken nu..

Ta det lite lugnt med språket.

Sorry för det blev så mycket text att man glömde det viktigaste.. Jag kör XP Professional.

Har löst de flesta problemen nu, men ett litet kvarstår. När jag försöker lägga in musik automatiskt så svarar iTunes med ett felmeddelande "iPodenheten kan inte uppdateras. Mappen som behövs hittades inte". När jag försöker i manuellt läge händer inget när jag drar dit låtarna.

Môcke tacksam för hjälp..

Ursprungligen av ElGrek:

Har löst de flesta problemen nu, men ett litet kvarstår. När jag försöker lägga in musik automatiskt så svarar iTunes med ett felmeddelande "iPodenheten kan inte uppdateras. Mappen som behövs hittades inte". När jag försöker i manuellt läge händer inget när jag drar dit låtarna.

Môcke tacksam för hjälp..

Om Du har lagt in spelistorna genom en M3U Fil så funkar de inte men om du lägger in låtarna manuelt och lägger in låtarna i Spellistan manuelt så borde det funka

Som minipod sa vårda språket, och håll er till trådens ämne!

Mvh Olof Wahlberg

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-28 13:38

är det inte lite sent att klaga på språk när inlägget skrevs 2004-09-01, 19:03?

Jag hade problem med att iTune gjorde så att min iPod inte fick kontackt till datan... men tog bort skiten jag hade instalerat och börja om... fast jag instalerade Ehpod.. det funka bättre på min data iallafall...

1
Bevaka tråden