Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 60Gb photo eller 6Gb mini?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 09:14

Har svårt att bestämma mig. Ska köpa en iPod, men kan inte
bestämma mig vilken jag behöver/vill ha. Jag vill att den ska
vara smidig, ha bra batteritid, men även fungera bra som
backupdisk. Hur upplever ni storleken? Tar gärna photon
om den inte är för klumpig. Minin ser ju otroligt smidig ut. Vill också kunna hitta
ett sjysst gummi/silikonfodral oavsett vilken jag väljer.

Ni som har haft båda eller åtminstone känt på båda storlekarna,
vad säger ni? Och har ni hittat nå´t sjysst fodral som det jag beskrev
som passar till photo?

Tacksam för inputs!

Jag har en 40 Gb 4G och jag är mycket nöjd. Den känns inte det minsta klumpig. Eftersom jag är van vid att släpa med min bärbara CDspelare är det en ren fröjd att ha med sig en iPod istället. Den känns marginellt större än en T610.

Men man får kanske mest tänka på hur mycket musik man har tänkt få plats med. Jag hade fyllt min med 25 Gb en dag efter jag fått min, så en iPod mini hade inte räckt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 11:38

Det är sant. Musik har jag inte så vansinnigt mycket.....men däremot nytta av mycket backup-space. Så om inte den "stora" känns klumpig så får det nog bli en sådan. Någon fler som har synpunkter?

De stora är inte så mycket större...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 12:26

OK! Någon med tips på skydd, fodral till den stora?

ska du ha fodral så sök.

Känns inte som om man kan överväga mellan 6 eller 60 gb, det är 10 gånger skillnad liksom.
antligen behöver du space då köper du 60 gb eller så klarar du dig och köper en 6 gb.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 00:50

Ang. fodral så har jag sökt. Utbudet är minst sagt begränsat just till Photo-modellerna
om man jämför med övriga. Ang. vilken jag ska välja så är inte storleken i antal Gb lika viktigt
som om man upplever Photon som fysiskt "för stor" jämfört med minin. Om jag kommer uppleva
den för stor så blir den liggande och då har jag noll Gb i backup-utrymme. Om jag istället
alltid kommer ha med mig en mini tack vare att den är så mycket smidigare så har jag i alla fall
sex Gb i backup-utrymme. Därför frågade jag efter hur ni som känt på båda upplever storleken.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 15:37

Har nu beställt en mini 6Gb.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 19:23
Ursprungligen av Stenbäck:

Har nu beställt en mini 6Gb.

Samma här:)
En blå med graveringen "Eternity Forever"

!!!

Raptor

Du kommer bli så nöjd och glad.
Det vet jag bara.

6 gb mini???

  • Medlem
  • 2005-02-27 10:01
Ursprungligen av erreth:

6 gb mini???

Äru helt borta eller?!?!?!?!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 09:36

Ja!!!

vad fan mini är nice som fan å en 6gb modell kommer knäcka sönder alla konkurrenterna men jag tänkte när jag köpte min ipod för typ två månader sedan hmm jag har 7 gig musik använder resten som hdd å nu sitter jag här med 5 gig ledig på min 20 gigare.. haha seriöst det är så sjulkt smidigt att slippa rensa bort musik bara lägga in album efter album sååååå grymmt skönt fan asso jag lyssnar inte på mina skivor längre rippar dem å diiiirekt in i podden iställe..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-28 01:49

Har precis beställt en iPod Photo 30gb. Mmmmmm...

1
Bevaka tråden