Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sladdrigt klickhjul..

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-01 21:45

Fick min 6GB silver mini idag , men nu undrar jag en sak. Klickhjulet känns lite sladdrigt. Om man drar fingret runt så 'wobblar' det alltid lite, även om man är lätt på handen, och 1-2 ggr per varv klickar det till något. Det känns som det inte sitter riktigt som det ska, jag kan med minimalt tryck röra det i alla riktningar.
Jag trodde inte hjulet skulle röra sig om man bara drog med fingret lätt över det Hur är det med era? Vickar era hjul om man bara nuddar lätt vid vid dem? Tacksam för svar.

Ursprungligen av dezoe:

Fick min 6GB silver mini idag , men nu undrar jag en sak. Klickhjulet känns lite sladdrigt. Om man drar fingret runt så 'wobblar' det alltid lite, även om man är lätt på handen, och 1-2 ggr per varv klickar det till något. Det känns som det inte sitter riktigt som det ska, jag kan med minimalt tryck röra det i alla riktningar.
Jag trodde inte hjulet skulle röra sig om man bara drog med fingret lätt över det Hur är det med era? Vickar era hjul om man bara nuddar lätt vid vid dem? Tacksam för svar.

Fick oxå min ipod idag och klickhjulet tycker jag inte känns sladdrigt, du kan ju ringa och höra vad de säger på supporten.

Ursprungligen av dezoe:

Fick min 6GB silver mini idag , men nu undrar jag en sak. Klickhjulet känns lite sladdrigt. Om man drar fingret runt så 'wobblar' det alltid lite, även om man är lätt på handen, och 1-2 ggr per varv klickar det till något. Det känns som det inte sitter riktigt som det ska, jag kan med minimalt tryck röra det i alla riktningar.
Jag trodde inte hjulet skulle röra sig om man bara drog med fingret lätt över det Hur är det med era? Vickar era hjul om man bara nuddar lätt vid vid dem? Tacksam för svar.

Jag fick samma uppfattning om min 6Gb Mini, den lilla pluppen kändes lite sladdrig... jag har en blå.

Jag är lite missnöjd... fast bara lite

hm vet inte men min 4g 20 gb har iiinget sladdrigt click weel

  • Medlem
  • 2005-03-02 10:08

Haft min mini i ca ett halvår nu och har inget sladdrigt klickhjul, men knappen i mitten har alltid varit något sladdrig. Har dock inte brytt mig så mkt eftersom den fungerar utmärkt ändå. Har egentligen aldrig tänkt på det då jag inte känner någon annan med en ipod så jag kunnat jämföra...

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-02 10:12

Min mitt knapp är oxå lite sladrig men klickhjulet är stabilt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-02 14:11

Tack för svaren. Var och kände på en annan (1G) mini idag och den had inte minsta antydan til glapp..
Tror jag ringer Aplle Store imorgon. Batteritiden är riktigt trevlig dock, 17h and counting..

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 21:05

fick min nya 4g härrom dan. knappen är betydligt mer sladdrig än min förra mini. =//

Har nu fått en ny Ipod Mini Gb av Apple, det var inga problem. Jag ringde, TNT hämtade den, och några dagar senare kom dom igen och så hade jag en ny fin blå Ipod Mini.

Det här klickhjulet var inte alls lika sladdrigt som det förra. Det här var fast och fint som på min tjejs 4Gb's Mini. Vet inte om jag fick något söndagsexemplar, men det verkar vara några som har samma problem som jag.

Har Apple börjat tumma på sin kvalité ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-12 00:34

Kan rapportera att jag också fått en ny nu, och inget sladder längre Verkar t.o.m vara ännu bättre batteritid på denna dessutom (närmare 30h, mot 26 på den jag skickade tillbaka)

1
Bevaka tråden