Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder du din iPod i [rekord] kylan?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja,

Använder ni era poddar nu i vargavintern? -15C är det här på morgonarnar ... min mini får stanna hemma om jag tar den långa vägen till bussen (20min, vissa dagar i veckan), medan den får hänga med när jag tar bussen som går 5min från huset ... vill inte riskera den lille eller batteriet Den blir så hima kall, och stel (seg).

Hur gör ni?

Äh, har ju Shuffle ju...
Och den är ju innanför jackan.

Jodå, det gör jag. Det funkar fint eftersom jag inte har några tillräckligt stora fickor i jackan (och ingen innerficka) så jag har den i väskan skyddad av en massa andra saker. Det enda jag har märkt av är att sladden till lurarna inte riktigt gillar kylan. Den blir alldeles stel och oformlig, med bibehållet ljud dock som tur är. Vad jag förstått beror det på att sladden inte är av tillräckligt bra kvalité. Att det är för lite gummi och för mycket plast eller något sån't.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 16:28
Ursprungligen av jonasy:

Tja,

Använder ni era poddar nu i vargavintern? -15C är det här på morgonarnar ... min mini får stanna hemma om jag tar den långa vägen till bussen (20min, vissa dagar i veckan), medan den får hänga med när jag tar bussen som går 5min från huset ... vill inte riskera den lille eller batteriet Den blir så hima kall, och stel (seg).

Hur gör ni?

Inga problem, har den i innefickan på jackan och då håller den sig varm och go

Sen kanske det hjälper lite att jag har fodral också.

  • Medlem
  • 2005-03-03 17:51

Jag har min i innerfickan liggande i en fin iPod socka skyddar fint!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 17:54

Alltså, vad jag vet så blir bara batteriet dåligt när det är kallt och det blir som vanligt när det är varmt igen, stämmer inte det?

Har min i ett skal, Lili mini, funkar utmärkt, helt isolerande. Sladdarna till hörlurarna däremot blir stela som istappar, men det kan man stå ut med.

  • Medlem
  • 2005-03-03 19:46

jag kör min ute i 8h även om det är minusgrader. va fan ska man ha den till om man inte använder den till 100%.

Jag har min 20gig g4 i iskin och sen i innerfickan.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 22:29

Jag har ingen iPod än (men ska köpa en iPod mini 2G 6GB den 18:e ;-), men jag har en annan musikspelare, och den har jag i min jackas innerficka där det är 14,4 grader varmt (jag la en termometer där när jag var ute och gick med hunden i -7°C-kylan för någon timme sedan xD). I den temperaturen ska iPod må helt finfint.

Ursprungligen av jonasy:

Tja,

Använder ni era poddar nu i vargavintern? -15C är det här på morgonarnar ... min mini får stanna hemma om jag tar den långa vägen till bussen (20min, vissa dagar i veckan), medan den får hänga med när jag tar bussen som går 5min från huset ... vill inte riskera den lille eller batteriet Den blir så hima kall, och stel (seg).

Hur gör ni?

Vargavintern?

Jo jag använder min iPod nu när vi har den -20grader varmt här iaf. Ska till fjällen nu på sportlovet och han hänger med och chillar.

1
Bevaka tråden