Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det ska väl inte vara några problem att skicka bilder från din dator till ipoden? Om du syftar på att skicka från en digitalkamera till ipoden så får du vänta några veckor, då ska det komma ett tillbehör som gör det möjligt.
Det ska väl inte vara några problem att skicka bilder från din dator till ipoden? Om du syftar på att skicka från en digitalkamera till ipoden så får du vänta några veckor, då ska det komma ett tillbehör som gör det möjligt.
Jo. Det värkar ju som att man får vänta några veckor för att jag tror ej att det går att skicka bilder från datorn direkt!
Om det nu skulle gå så skulle man ju använda sig av Itunes eller ?
Att föra över foton från datorn är inget problem, det handlar bara om att ha rätt inställningar i iTunes. Om du använder en PC kan du ställa in att iPoden skall synka foton från en viss specificerad mapp, med full upplösning eller anpassad. Om jag minns rätt är vissa av dessa inställningar bara möjliga att ändra när du har din iPod photo inkopplad.
Att föra över foton från datorn är inget problem, det handlar bara om att ha rätt inställningar i iTunes. Om du använder en PC kan du ställa in att iPoden skall synka foton från en viss specificerad mapp, med full upplösning eller anpassad. Om jag minns rätt är vissa av dessa inställningar bara möjliga att ändra när du har din iPod photo inkopplad.
/Galex
Joo, Men det är det att mitt Itunes funkar inte och jag har då inte möjlighet att skicka med Itunes.
Finns det inte något annat program som funkar ? :/
Tja!
Den säger att den inte hittar min ipod och att jag måste installera allt på nytt.
Men det är ju det att jag HADE en Ipod 15 gb 3g för ett tag sen och det funkade perfekt men sen la Itunes av.
Så det är ju rätt knepigt
Något svar ?!
Installera om allt? Det enda du kan behöva installera om är väl iTunes? Och har du verkligen senaste versionen, 4.7.x? Följer ju med på cdn med iPoden.
Installera om allt? Det enda du kan behöva installera om är väl iTunes? Och har du verkligen senaste versionen, 4.7.x? Följer ju med på cdn med iPoden.
Hej!
Japp, Jag har senaste och jag har ominstallerat allt tusen gånger om!
AAH!
Jag har också installerat allt från cd tusen gånger!
Du har ju fått svar..... Eftersom iPoden dyker upp i Den här datorn och funkar med de 3:e partsprogram du använt är det ju förmodligen inte fel på iPoden. I stället tror jag att 3:e partsprogrammen "stör ut" iTunes så det inte hittar iPoden.
1. Avinstallera alla 3:e partsprogram som har med iPoden att göra och iTunes. Starta om datorn. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93698
2. Kör msconfig och kolla så att inga 3:e partsstartobjekt finns där som kan ha med iPoden att göra.
3. Återställ iPoden
4. Installera iTunes.
5. Funkar det nu?