Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod photo 60 gb!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Faan va nice!
Sålde idag min Ipod 15 gb 3g för 1500 kr och köpte en Ipod photo 60 gb 4g.

Den e sjukt nice, men det dåliga är att man inte kan inte skicka bilder direkt till Ipoden.
Måste man skaffa något lr ??

D här är ju sjukt dåligt att man inte kan, När man har lagt ut 4400 KR!!
dAAH!

Har någon något svar ?

Det ska väl inte vara några problem att skicka bilder från din dator till ipoden? Om du syftar på att skicka från en digitalkamera till ipoden så får du vänta några veckor, då ska det komma ett tillbehör som gör det möjligt.

Ursprungligen av oskarrr:

Det ska väl inte vara några problem att skicka bilder från din dator till ipoden? Om du syftar på att skicka från en digitalkamera till ipoden så får du vänta några veckor, då ska det komma ett tillbehör som gör det möjligt.

Jo. Det värkar ju som att man får vänta några veckor för att jag tror ej att det går att skicka bilder från datorn direkt!

Om det nu skulle gå så skulle man ju använda sig av Itunes eller ?

För att det går inte att skicka där ifrån :/

Hmm, Kanske något annat program eller ?

:rolleyes:

• Medlem
  • 2005-03-04 10:36

Att föra över foton från datorn är inget problem, det handlar bara om att ha rätt inställningar i iTunes. Om du använder en PC kan du ställa in att iPoden skall synka foton från en viss specificerad mapp, med full upplösning eller anpassad. Om jag minns rätt är vissa av dessa inställningar bara möjliga att ändra när du har din iPod photo inkopplad.

/Galex

Ursprungligen av Galex:

Att föra över foton från datorn är inget problem, det handlar bara om att ha rätt inställningar i iTunes. Om du använder en PC kan du ställa in att iPoden skall synka foton från en viss specificerad mapp, med full upplösning eller anpassad. Om jag minns rätt är vissa av dessa inställningar bara möjliga att ändra när du har din iPod photo inkopplad.

/Galex

Joo, Men det är det att mitt Itunes funkar inte och jag har då inte möjlighet att skicka med Itunes.

Finns det inte något annat program som funkar ? :/

Ursprungligen av rm_sync:

Joo, Men det är det att mitt Itunes funkar inte och jag har då inte möjlighet att skicka med Itunes.

Finns det inte något annat program som funkar ? :/

Jaha, Verkar ju som om att det inte finns det

Men om något vet så snälla svara!

Är det inte bra att kolla upp såna saker INNAN man köper?

Och vad menar du med att ditt iTunes inte funkar?

Ursprungligen av Rickard A:

Är det inte bra att kolla upp såna saker INNAN man köper?

Och vad menar du med att ditt iTunes inte funkar?

Tja!
Den säger att den inte hittar min ipod och att jag måste installera allt på nytt.

Men det är ju det att jag HADE en Ipod 15 gb 3g för ett tag sen och det funkade perfekt men sen la Itunes av.

Så det är ju rätt knepigt

Något svar ?!

Ursprungligen av rm_sync:

Tja!
Den säger att den inte hittar min ipod och att jag måste installera allt på nytt.

Men det är ju det att jag HADE en Ipod 15 gb 3g för ett tag sen och det funkade perfekt men sen la Itunes av.

Så det är ju rätt knepigt

Något svar ?!

Installera om allt? Det enda du kan behöva installera om är väl iTunes? Och har du verkligen senaste versionen, 4.7.x? Följer ju med på cdn med iPoden.

Installera om allt? Det enda du kan behöva installera om är väl iTunes? Och har du verkligen senaste versionen, 4.7.x? Följer ju med på cdn med iPoden.

Hej!

Japp, Jag har senaste och jag har ominstallerat allt tusen gånger om!

AAH!

Jag har också installerat allt från cd tusen gånger!

Jag börjar få lite c*-ryck på det här!!

Så du har alltså senaste versionen av iTunes men det fungerar ändå inte?

Njaa, Lite knepigt när jag redan har gjort de sakerna men inte får igång de ändå!

Hmm, Vet inte vad jag ska göra....

Har du gjort ALLT som står på de sidorna verkligen?

- Återställt iPoden? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983#Two

- Vilken version av Windows har du?

- Hur ansluter du iPoden? FireWire eller USB2?

- Dyker den upp i Min dator?

- Har du kunnat föra över musik på nåt sätt alls? Med nåt annat program?

- Har du kontrollerat om det finns några services i Windows som står iPoden? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716

Har du gjort ALLT som står på de sidorna verkligen?

- Återställt iPoden? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983#Two

- Vilken version av Windows har du?

- Hur ansluter du iPoden? FireWire eller USB2?

- Dyker den upp i Min dator?

- Har du kunnat föra över musik på nåt sätt alls? Med nåt annat program?

- Har du kontrollerat om det finns några services i Windows som står iPoden? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716

Japp, jag har gjort ALLT som står på de här sidorna!!

1. Windows Xp

2.Jag ansluter via både firewire och Usb2.

3. Ja, den dyker upp i Min Dator!

4. Ja, Jag har använt mig av foobar 2000, iPod agent, EhpPod och Podplayer!!

Något svar ?!

Har inte någon något svar alls ??

Du har ju fått svar..... Eftersom iPoden dyker upp i Den här datorn och funkar med de 3:e partsprogram du använt är det ju förmodligen inte fel på iPoden. I stället tror jag att 3:e partsprogrammen "stör ut" iTunes så det inte hittar iPoden.

1. Avinstallera alla 3:e partsprogram som har med iPoden att göra och iTunes. Starta om datorn.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93698
2. Kör msconfig och kolla så att inga 3:e partsstartobjekt finns där som kan ha med iPoden att göra.
3. Återställ iPoden
4. Installera iTunes.
5. Funkar det nu?

Har du gett upp eller?

1
Bevaka tråden