Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda shufflen, lite osäker på saker

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på en sak, har en iMac G5 och när jag kopplar in iPod Shuffle i den så blinkar den ju orangt eller grönt (och startar iTunes). Laddar den då? För jag tolkar informationen om att den inte laddar när den blinkar, utan att den ska lysa för att ladda då. Men när jag matar ut iPoden ur iTunes så går den över till att lysa istället, och då laddar den. Nån som kan klara upp detta för mig?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 06:49

Den blinkar när du har den monterad som en disk på skrivbordet. Gör en "eject" så slutar blinkandet.

Men innebär blinkandet att den inte laddas?

Shuffle

Ursprungligen av Anders Båth:

Men innebär blinkandet att den inte laddas?

Det kan ju vara så att den laddas... Om den bkinkar så uppdateras antagligen din ipod shuffle och den automatiska uppdateringen kan du ta bort i itunes. Sen kan det även vara så att din Ipod är inställd på att vara en bärbar hårddisk och det innebär att den blinkat såfort du kontaktar den med datorn. Detta kan du också få din ipod att sluta att vara, i itunes.
Om din ipod inte uppdateras eller är inställd på hårddsik läge så skall den inte blinka, utan istället lysa orange när den laddas och grönt när batteriet är klart.

Hoppas jag svarat på dina frågor.

1
Bevaka tråden