Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med pc :(

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-04 15:32

Hej!

Jag har nyss kommit hem från New York där jag köpte en billig och snygg grön mini ipod.
Jag anslöt den där till Pappas powerbook för att föra över lite musik.
Nu till problemet:
Nu när jag kom hem ville jag självklart lägga min musik på den, och jag har pc.
Det gick inte så bra eftersom datorn vill att jag ska installera drivrutiner, vilket inte skulle behövas eftersom den ska fungera som en flyttbar hårddisk...
Då tänker man ju självklart tanken att den måste formateras om till pc. Men jag hittar den inte i Diskhanteraren vilket gör det ganska svårt
I enhetshanteraren så står mini iPod under ?Andra enheter som oinstallerad hårdvara.
Jag ringde till iPod supporten i ca 45 minuter och dom trodde att mina drivisar till usb 2.0 porten var för gammal, jag kollade det och dem var från 2002-02-01 vilket han sa var för gammalt.... Så jag sökte efter drivrutiner till den men utan framgång. Då provade jag att koppla in den via firewire istället, men då händer bara samma sak som med usb, jag måste installera drivrutiner.

såå.... Hjälp S N Ä L L A!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 15:37

Om du har XP på PC´n så ska det inte behövas extra drivrutiner.

  • Medlem
  • 2005-03-04 15:40
Ursprungligen av Stenbäck:

Om du har XP på PC´n så ska det inte behövas extra drivrutiner.

ok... Men hur ska jag lösa det då?

  • Medlem
  • 2005-03-04 20:43

snälla hjälp!!!!
Har en ny ipod som jag inte kan använda! jävla skit att det ska vara så svårt... Fattar inte hur apple tror att äldre okunnigare personer än mig ska klara sånt här....

Förresten, nu har jag uppdaterat drivrutinerna, och nu funkar inte min dvd brännare!

Programvaran på skivan då?

Installera programvaran på den medföljande skivan så borde det funka. Det gjorde det iallafall för mig.

installera XP med SP2..

Har du XP och usb 2.0 så funkar det.

1
Bevaka tråden