Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5.6 Gb / Nya Ipod Mini

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-07 19:31

Knappade runt lite på min nya Ipod mini, 6Gbaren. Tryckte på Menu, Inställningar och sedan Om. Där hittade jag alla fakta om mp3 spelaren. En sak jag lade märke till var minnet. På baksidan står det att den rymmer 6Gb men informations rutan säger att min rymmer 5.6 gb. Ja, jag vet att det inte är mkt att tjaffsa om men jag tycker fortfarande att det är tanken som räknas, det är fel att ljuga i sin marknadsföring.
Min förra ipod mini har 3.7 Gb, samma miss på denna också.

Hur mkt minne har era ipods?

Inget konstigt har och göra med hur datorer räknar
1 Megabyte är 1024 kilobyte (och inte 1000 som man skulle kunna tro)

så det är helt normalt

Alla hårddiskar beter sig så här, kolla upp vad tillverkaren säger om din hårddisk och kolla vad du verkligen får ut.

Dålig marknadsföring eller inte, eftersom alla tillverkare gör det så tycker jag inte att det är så konstigt

mvh Olof

  • Medlem
  • 2005-03-07 20:25
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Inget konstigt har och göra med hur datorer räknar
1 Megabyte är 1024 kilobyte (och inte 1000 som man skulle kunna tro)

så det är helt normalt

Alla hårddiskar beter sig så här, kolla upp vad tillverkaren säger om din hårddisk och kolla vad du verkligen får ut.

Dålig marknadsföring eller inte, eftersom alla tillverkare gör det så tycker jag inte att det är så konstigt

mvh Olof

alla hårddiskar är det inte så med har sett en tillverkare som inte ljuger men kommer kommer inte ihåg vilken, men jag tror att det var raptor serien.

Är det inte så att disken är på 6 GB innan formatering? Vid formatering kräver filsystemet (antar att det är FAT32) en del minne vilket resulterar i att det inte blir 6 GB kvar att lagra musik på. Är inte säker så rätta mig om det är knas

  • Medlem
  • 2005-03-07 22:25

Nej, det stämmer inte. Precis som Olof skrev ovan, så har det huvudsakligen med enheterna att göra.

http://www.susning.nu/Gigabyte
http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabyte

Ursprungligen av fati:

alla hårddiskar är det inte så med har sett en tillverkare som inte ljuger men kommer kommer inte ihåg vilken, men jag tror att det var raptor serien.

ja detta blir då offtopic, men men. Det kanske var scsi-diskar eller snuskigt snabba sata (10 000 varvare dvs. server diskar)?

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

ja detta blir då offtopic, men men. Det kanske var scsi-diskar eller snuskigt snabba sata (10 00 varvare dvs. server diskar)?

haha sunkig server med 1000 rpm

Ursprungligen av Polly:

Knappade runt lite på min nya Ipod mini, 6Gbaren. Tryckte på Menu, Inställningar och sedan Om. Där hittade jag alla fakta om mp3 spelaren. En sak jag lade märke till var minnet. På baksidan står det att den rymmer 6Gb men informations rutan säger att min rymmer 5.6 gb. Ja, jag vet att det inte är mkt att tjaffsa om men jag tycker fortfarande att det är tanken som räknas, det är fel att ljuga i sin marknadsföring.
Min förra ipod mini har 3.7 Gb, samma miss på denna också.

Hur mkt minne har era ipods?

Jag har 5.6 gb

Ursprungligen av flippen88:

Jag har 5.6 gb

Jag har 5,6 GiB eller 6 GB i min.

Ingen som helst falsk marknadsföring från Apple, det har med enheter att göra.

1
Bevaka tråden