Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla låtar försvann?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Nyligen formatterade jag min dator, och har nu åter installerat iTunes. Men igår när jag skulle synka min iPod, så försvann alla låtar från iPoden. Varför blir det så här?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-08 10:46

Använder du autosynkningen i iTunes? Om du formaterat om datorn och installerat om iTunes måste du lägga in alla låtar på nytt, annars synkar iPoden mot ett tomt iTunes, vilket medför att din iPod också blir tom.

Ursprungligen av Spyder:

Använder du autosynkningen i iTunes? Om du formaterat om datorn och installerat om iTunes måste du lägga in alla låtar på nytt, annars synkar iPoden mot ett tomt iTunes, vilket medför att din iPod också blir tom.

Määän. Det suger ju. Nu har jag inga låtar kvar alls måste ladda ner allt på nytt :/

men hur gör man för att undvika det?
för man kan ju inte ta bort autosynkningen innan man kopplat in iPoden.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-08 20:01
Ursprungligen av andem038:

men hur gör man för att undvika det?
för man kan ju inte ta bort autosynkningen innan man kopplat in iPoden.

Jodå. Men jag tror du ska få frågan om du vill uppdatera din iPod när du kopplar in den, då är det bara att svara nej och sedan ändra den inställningen.
Det finns även en knappkombination man kan hålla nere för att avbryta autosynkningen direkt:

4-Stopping the Automatic Synchronization
If you have no songs in iTunes and the only place you have a copy of your songs is on your iPod then:
a)connect the iPod to the computer
b) immediately press and hold the Shift + Alt + Ctrl keys (if on a Mac it's Command + Option)
c)hold these keys for about 3 seconds after the iPod appears in the source list pane before releasing.

Detta var taget från iPodLounge, hela tråden finns här - det börjar snart bli dags att göra en sticky av detta, eller?

Samma här

Ursprungligen av temtem:

Tja!

Nyligen formatterade jag min dator, och har nu åter installerat iTunes. Men igår när jag skulle synka min iPod, så försvann alla låtar från iPoden. Varför blir det så här?

Jag har samma problem, hade lagt in ca 145 låtar, å dags att tanka på nya, så ersattes dem ist. för att tillsamans bli 205 låtar.. =/
Vet du varför det blir så?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-21 22:31

Se mitt svar... det är autosynkningen som gör det. Är autosynkningen på så måste du ha låtarna kvar på datorn eftersom iPoden synkar mot iTunes-biblioteket.

inne bär det att om man kopplar in sin ipod hos en kompis som precis instalerat iTunes så försvinner alla låtar då me??

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-20 08:18

Nej, nej, nej. Inställningen för autosynkningen ligger i iPoden, inte i datorn.

bra, tack! ;P

• Oregistrerad
  • 2005-08-05 13:51

OK.. Om man nu fått bort autosynkningen, man får fortfarande inte över nya låtlistor till sin ipod?
Om jag försöker kommer det bara upp en ruta som frågar om jag vill tömma min ipod och svarar jag nej händer inget. Ok, jag älskar min ipod men just nu önskar jag mig en kackig mp3-spelare tillverkad i Thailand med clickndrag-funktion.

Men hur kan man ta bort aoutosynkning då man inte med meningen redan har gjort det=(??

1
Bevaka tråden