Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min mini har börjat krångla

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-08 11:31

Jag har en första generationens iPod mini. Den är kanske 3 månader gammal.

Under de senaste sex veckorna har den börjat bete sig skumt, den blir ofta helt avstängd. Dvs. jag måste boota upp den väldigt ofta, samt så har den börjat sluka avsevärt mycket mer batteritid när jag låter den ligga än vad den gjorde tidigare. Det känns som jag inte ska behöva tolerera ett sånt med tanke på att den är relativt ny.

Ursprungligen av Smirf:

Jag har en första generationens iPod mini. Den är kanske 5 månader gammal.

Under de senaste sex veckorna har den börjat bete sig skumt, den blir ofta helt avstängd. Dvs. jag måste boota upp den väldigt ofta, samt så har den börjat sluka avsevärt mycket mer batteritid när jag låter den ligga än vad den gjorde tidigare. Det känns som jag inte ska behöva tolerera ett sånt med tanke på att den är relativt ny.

Hur ofta har du laddat din mini ??
Kan kanske vara dags för en batteriet byte.
Men prova med att uppdatera din ipod mini och itunes först och se om det inte kan vara programvaran som felar, och fortsätter problemmet så är det förmodligen dags för att byta batteriet som sagt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-08 12:51

Jag har laddat den kanske två gånger i veckan. Det känns som det är orellevant om iTunes är uppdaterat eller inte när det är själva spelare som krånglar. Men som svar på din fråga, jag använder inte iTunes och jag har den senaste patchen till iPoden installerad. Det känns som batteriet ska stoppa i mer än fem månader.

jag har haft samma problem, men i mitt fall var det en så enkel lösning att jag stängde av equalizern. Den gjorde att batteritiden halverades. jag vet inte om du använder den, men isåfall stäng av den!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-08 13:01

Jag har inget problem med battertid när jag avänder den, det är när jag inte använder som problemet uppstår. Jag använder aldrig EQn.

Ursprungligen av Smirf:

Jag har inget problem med battertid när jag avänder den, det är när jag inte använder som problemet uppstår. Jag använder aldrig EQn.

Har du ringt och pratat med supporten?

  • Medlem
  • 2005-03-08 15:58

vad händer ifall batteri tiden tar slut innan garantin har gåt ut?
måste man betala själv för ett nytt batteri eller får man en ny?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-08 18:00

Deras telefonsupport hjälper dig inte ifall det har gått 90 dagar sedan du köpte den. Det har gått 85 dagar sedan jag fick den, men 95 dagar sedan jag beställde den. Jag ringde ändå, men de hänvisade prompt till deras web support, lite dålig stil tycker jag.

Om batteriet dör under första året så får man ett nytt via garantin.

1
Bevaka tråden