Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den eviga batterifrågan

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 15:51

Hej,

Är ny som ipodäger och har lite frågor angående min ipod. Har köpt en beggad 40gb 3g ipod men suncplatta och fjärka för 2000. Självklart är det lite problem med batteriet. Jag har lyckats få den att spela i 4 timmar utan pill vilket jag inte är helt nöjd med. Jag vet att ipoden har legat oanvänd i ca 6 månader och underar om batteriet kommer bli bättre iom att jag använder den, dvs laddar den en gång om dagen ungefär.

nja.. jag tror det där är lite slitet batteri..
så det är inte mycket att göra åt det..
men va inte orolig, du kan byta till ett nytt om du känner dig lite händig!

-> http://www.ipodbattery.com/

ta en titt på den där sidan!

• Oregistrerad
  • 2005-03-08 16:49

Det finns ingen el-butik som gör sånt för en mindre summa pengar? Ytterliggare undrar jag hur förfarandet är för Apple. Skickar man in iPoden med en kopia på garantin eller är garantin på något sätt kopplad till serienummret eller dyl.

Ursprungligen av barfly:

Skickar man in iPoden med en kopia på garantin eller är garantin på något sätt kopplad till serienummret eller dyl.

Råkade nyligen fastna framför tv-programmet Plus med Sverker tro det eller ej och där handlade det om just garanti. I de flesta fall gäller inte garantin om man köpt en sak begagnat av någon eftersom garantin oftast är knuten till personen som köpte varan ursprungligen. Det finns dock undantag men jag är tveksam om Apple är så generösa att garantin följer produkten oavsett ägare. Dessutom har ju Apple bara 1 års garanti, din ipod kanske är äldre än så? Varför skulle garantin ha något att göra med ett använt batteri som naturligt blivit slöare förresten?

1
Bevaka tråden