Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt fel.??

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-08 19:51

Hej!

Jag har nyligen köpt min iPod och nu ska ja testa den.. laddar den samtidigt som jag installerar iTunes...
...4 timmar senare...
då kopplar in den i usb.. oki..

Sätter på iTunes och ska börja överföra filer.. ?? Det finns inget sätt att skicka låtarna till datorn..
och ja börjar leta i boken om hur man gör.. ?
Men när det står att min iPod skulle listats på iTunes när den är ikopplad, men neh neh.. inget händer..
Sen koplar ja ut min iPod.. och försöker sätta på den. Då funkar den inte.. och ja vet inte varför..
Det kommer upp en bild på en mapp och en varningsruta.. Sen stängs den av och startar om .. ??? wered.. ?

Vad ska ja göra.. ?? Finns det nått sätt att kontakta
service.. Jag har nämligen köpt den på eBay ..
jag har garanti i 1 år.. men det står att det.
Finns dete typ någon man kan skicka in den till ??

Warranty Service Provided By Manufacturer Only.
// Tack i förhand

Innan du börjar stressa dig och tro att din ipod är traisg så bör du kolla din dator att allt fungerar bra. Sen kan du formatera och återställa din ipod och testa den igen.
Det finns inget sätt att skicka låtar från din ipod till datorn genom itunes. Men det finns program på nätet som gör det möjligt.

  • Medlem
  • 2005-03-08 20:06
Ursprungligen av homeboy87:

Innan du börjar stressa dig och tro att din ipod är traisg så bör du kolla din dator att allt fungerar bra. Sen kan du formatera och återställa din ipod och testa den igen.
Det finns inget sätt att skicka låtar från din ipod till datorn genom itunes. Men det finns program på nätet som gör det möjligt.

Oki detta låter roligt.. hur gör jag då för att formatera min iPod
och får den att funka??

Och är du medveten om sådana. program lr får man inte skriva sånt
i forumet.. ?

Programmet jag har heter Eupod med det finns andra har jag hört. En väldigt bra sida för ipod ägare är www.ipodlounge.com
För att få din ipod att fungera ska du köra ipod update som uppdaterar mjukvaran i din ipod. Efter det formaterar du fin ipod sen är det bara att tanka över låtar.

  • Medlem
  • 2005-03-08 20:33

Tack så j*vla mycket.. !!!
Jag tror inte du vet hur lättad jag är men tack så jävla mycket igen!!

  • Medlem
  • 2005-03-08 20:40

In me musik..?

En liten till fråga hur får ja in musik i min iPod??

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-08 23:07

du läser manualen. där står allt.

  • Medlem
  • 2005-03-17 15:30

tydligen så vart det ett litet problem med att få in musik i min iPod
eftersom det inte är usb 2.0 men nu är det fixat tack..

Var lägga mp3-filerna på datorn

Hade en krasch på min 40 gb ipod och sparade alla låtar på ett par dvd innan detta hände.
Nu skall jag lägga över dem på den nya men i vilket bibliotek skall de läggas egentligen..?
Har dragit över och lagt dem i itunes och då funkar det till ipoden vid uppdatering men de ligger inte kvar i biblioteket på datorn,utan måste köras från dvd-skivan.Kommer upp ett utropstecken att itunes inte kan hitta filen..har jag dvd-skivan i så hittar den låten.
Någon som vet detta så skulle jag uppskatta svar.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-17 18:46
Ursprungligen av jim beam:

Hade en krasch på min 40 gb ipod och sparade alla låtar på ett par dvd innan detta hände.
Nu skall jag lägga över dem på den nya men i vilket bibliotek skall de läggas egentligen..?
Har dragit över och lagt dem i itunes och då funkar det till ipoden vid uppdatering men de ligger inte kvar i biblioteket på datorn,utan måste köras från dvd-skivan.Kommer upp ett utropstecken att itunes inte kan hitta filen..har jag dvd-skivan i så hittar den låten.
Någon som vet detta så skulle jag uppskatta svar.

lägg över dem på datorn, lägg till dem i iTunes-biblioteket.

i övrigt kan det vara bra att starta en ny tråd istället för att lägga en fråga i fel tråd.

iPod mini trasig

Hej.

Min iPod mini är helt oanvändbar. Nu går den inte ens att starta eller koppla in till datorn.
Det började med att den hakade upp sig vid en låt men fungerade som vanligt efter en stund. När samma låt började spelas upp stängde den av sig och nu reagerar den inte på någonting.

Finns det något ni kan göra åt saken?
Hälsningar/Ida Sjöberg

1
Bevaka tråden