Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EQ drar mycket extra ström?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet om det drar extra mycket på batterierna om man har EQn på på ipod mini? Hur stor skillnad i batteritid blir det?

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-09 16:33

de säger att de är så...
klocka själv så får du skillnaden.
personligen tycker jag att mycket bättre ljud lätt uppväger lite lägre batteritid.

• Medlem
  • 2005-03-09 16:37

Vilken EQ ska man köra me då? Jag märker inte så stor skillnad varken i orginallurarna eller andra...

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-09 16:42

jag märker stor skillnad i mina koss the plug, och gjorde det med ett par andra sony-lurar också, dock inte in-ear.
jag upplever Rock som mest passande EQ till musiken jag lyssnar på.

i originallurarna spelar det inte så stor roll vad man har för EQ. blir kasst och tunt ljud hur man än gör med dem.

Okey, har hört om folk som haft problem och menat att ljudet är dåligt i iPod Mini, men efter alla seriösa tester (och vad de flesta verkar tycka) så är ljudet bra? Den klarar av att hantera olika EQs utan att det distar eller? Jag har alltså ingen iPod Mini själv, så jag kan inte testa...

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-09 16:59

om det distar eller inte beror väl på hur höga nivåerna är i låten som du spelar.

Alltså, jag menar inte dist från att inte hörluren klarar av det, utan för att iPoden inte klarar av det. T ex så distar det aldrig med min iPod Shuffle med Koss the plug. Även om jag tar så mycket volym som mitt öra klarar av.

1
Bevaka tråden