Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mystiskt problem. Ska det va så här?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa!
För cirka en månad sedan lämnade jag in min käre iPod på service för följande problem:
När jag inte hade använt den på minst 1-2 dagar kunde jag inte starta den på mer än följande sätt: restore (menu+select), koppla till datorn eller koppla till el-uttag.
Så efter 2 veckor fick jag tillbaka en splajs ny iPod. Och glad var ju jag.

Men nu har jag upptäckt samma problem med denna iPoden. Jag lät den ligga i ca 3 dagar och nu var jag tvungen att starta med restore. Det är ju inte så kul för då försvinner bokmärkena (lyssnar på långa talböcker ju).

Är det fler än jag som har detta problem, eller ska det rent av vara så?!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-06 16:20

är väl för att batteriet tar slut... den är ju inte helt avstängd när den är i det vanliga viloläget.

Ursprungligen av erik:

är väl för att batteriet tar slut... den är ju inte helt avstängd när den är i det vanliga viloläget.

När jag använder mig av mina alternativa start-sätt så ser jag att batteriet är nästan full-laddat eller sådär, det är aldrig lågt. Och jag kan lyssna länge, så det är inte som batterimätaren skummar sig.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-06 17:34

kanske har gått i djupvila, men då ska det räcka med att trycka på play/pause eller menu för att den ska gå igång på 10-15sek... i alla fall för mig.

Ursprungligen av erik:

kanske har gått i djupvila, men då ska det räcka med att trycka på play/pause eller menu för att den ska gå igång på 10-15sek... i alla fall för mig.

Så tycker jag också att det borde va.

Men asså, vad är oddsen för att få 2 iPods med exakt samma fel!? : )

Har använt min ipod i ca två veckor. I förrgår så dog den och ville inte vakna upp förrens ca 1 dygn senare.. *SKUMT* Jag hade redan hunnit beställa service så jag väntar på ett paket som jag kan skicka den till apple i.... Och tur var det för i morse så lyssnade jag fem minuter och tryckte paus för att det ringde på mobilen... och när jag skulle återuppta lyssnadet så var den död igen! Har provat alla tips och trix som står på apples sida och här, men inget funkar...

Ursprungligen av Mystica:

Hej allihopa!
För cirka en månad sedan lämnade jag in min käre iPod på service för följande problem:
När jag inte hade använt den på minst 1-2 dagar kunde jag inte starta den på mer än följande sätt: restore (menu+select), koppla till datorn eller koppla till el-uttag.
Så efter 2 veckor fick jag tillbaka en splajs ny iPod. Och glad var ju jag.

Men nu har jag upptäckt samma problem med denna iPoden. Jag lät den ligga i ca 3 dagar och nu var jag tvungen att starta med restore. Det är ju inte så kul för då försvinner bokmärkena (lyssnar på långa talböcker ju).

Är det fler än jag som har detta problem, eller ska det rent av vara så?!

jag har också samma probelm..
skit irriterande är de! tror nästan de är någon form av bugg.. kan vara så på alla!

  • Medlem
  • 2005-03-11 03:36

Jag har samma probs, men det är inte så värst irriterande IMO,
det enda som behöver ändras om är klick ljudet som även kommer tebaks om iPod har kommit in i deepsleep vilket fall...

1
Bevaka tråden