Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att starta ipoden

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 22:42

Har problem med att överhuvudtaget starta min 4g ipod..

Jag kommer inte längre än till appleloggan, jag hör att den försöker starta upp men den mislyckas, om och om igen tills jag stänger av den.

Detta kom helt plötsligt, inte efter någon olycka eller så.
Den är bara några månader gammal, så garantin gäller ju, men ska jag måsta vara utan iPod hela jul och nyår?

Har du inga dokument eller musikfiler på Ipoden som inte går att ersätta så skulle jag installera om systemet. Hämta hem Ipod-mjukvaran och rensa upp Ipoden från noll, dvs formatera om den. Formaterar du i en Windows-dator kommer Ipoden att kunna användas i de flesta datorer. Mac-formatering blir tyvärr lite begränsad.

http://www.apple.com/ipod/download/

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 23:07
Ursprungligen av Alphonze:

Har du inga dokument eller musikfiler på Ipoden som inte går att ersätta så skulle jag installera om systemet. Hämta hem Ipod-mjukvaran och rensa upp Ipoden från noll, dvs formatera om den. Formaterar du i en Windows-dator kommer Ipoden att kunna användas i de flesta datorer. Mac-formatering blir tyvärr lite begränsad.

http://www.apple.com/ipod/download/

Jag kan ju inte formatera om den om jag inte ens lyckas starta den..?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 23:03

Har du testat att göra detta?

1) Nollställ iPoden (Play- och Menu-knapparna). Fungerar inte detta gå vidare till steg 2.

2) Nollställ iPoden och när Apple-loggan visas håll ner Previous/Rewind- och Next/Fast-forward-knapparna tills att FireWire-symbolen syns. Nu bör din iPod dyka upp på datorns skrivbord. Om inte, kontakta Apple för service.

3) Använd iPod Software Update (Program/Verktyg/) för att återställa din iPods grundinställningar. Installation och uppdatering av iPodens programvara sker också i och med detta.

Observera att all data och musik på iPoden raderas om du tvingas till steg 3!
Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 23:12
Ursprungligen av pite_jacke:

Har du testat att göra detta?

1) Nollställ iPoden (Play- och Menu-knapparna). Fungerar inte detta gå vidare till steg 2.

2) Nollställ iPoden och när Apple-loggan visas håll ner Previous/Rewind- och Next/Fast-forward-knapparna tills att FireWire-symbolen syns. Nu bör din iPod dyka upp på datorns skrivbord. Om inte, kontakta Apple för service.

3) Använd iPod Software Update (Program/Verktyg/) för att återställa din iPods grundinställningar. Installation och uppdatering av iPodens programvara sker också i och med detta.

Observera att all data och musik på iPoden raderas om du tvingas till steg 3!
Lycka till!

Förlåt för min felaktighet på ipod g4 så gör man så här
Först slår man PÅ sen AV hold-knappen
Sedan trycker och håller du ner MENU och SELECT-knappen (knappen i mitten alltså...)

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 00:04
Ursprungligen av pite_jacke:

Förlåt för min felaktighet på ipod g4 så gör man så här
Först slår man PÅ sen AV hold-knappen
Sedan trycker och håller du ner MENU och SELECT-knappen (knappen i mitten alltså...)

jo jag vet, det var ju det första man testade..

Ursprungligen av Susanne:

jo jag vet, det var ju det första man testade..

Har samma problem min startar inte alls.... Knappt använd ännu! Den startade upp helt plötsligt efter ett dygns vila men nu är den helt död igen... har beställt service!

Som sagt svårt att formatera om den när den inte går att starta. Datorn känner inte av att den är inkopplad.

1
Bevaka tråden