Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till skivor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-13 22:28

Hej.

Jag börjar känna mig knäpp.
Jag har alla mina skivor i mappar under mappen Min Musik. Alltså C:\Min Musik\Artist_namn - Låt_namn. JAg lägger sedan till skivor i denna mapp. När jag sedan vill ha in dom i iTunes så försöker jag med "Lägg till mapp i biblioteket". Den bläddrar igenom filerna, men sedan händer nada. Ingen artist/skiva dyker upp i listan. Varför???

Det enda jag fått att fungera är att radera samtliga låtar ur iTunes och sedan lägga till hela "Min Musik"-mapp igen. Då dyker den nya skivan upp. Skall det vara så här krångligt?

Hur fungerar det för er och hur jobbar ni med era låtar och iTunes???

Jag kör PC.

  • Medlem
  • 2005-02-13 22:51

jag rippade först alla mina cd med wmp sedan när jag köpte min ipod och skulle lägga in skivorna så funkade det inte istället rippar jag nu alla mina cd med itunes. lite smidigare att rippa med itunes med.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 08:38
Ursprungligen av fati:

jag rippade först alla mina cd med wmp sedan när jag köpte min ipod och skulle lägga in skivorna så funkade det inte istället rippar jag nu alla mina cd med itunes. lite smidigare att rippa med itunes med.

Måste man alltså rippa allt genom iTunes för att det skall fungera bra? Låter som om iTunes är lite för omständig för min del. Blir nog WMP och någon annan mjukvara för synk med iPod för min del. Eller vad säger ni? Tips?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 14:59
Ursprungligen av PeterM:

Måste man alltså rippa allt genom iTunes för att det skall fungera bra? Låter som om iTunes är lite för omständig för min del. Blir nog WMP och någon annan mjukvara för synk med iPod för min del. Eller vad säger ni? Tips?

Nej, det fungerar med andra rip-program också. Bara att infoga fil till bibloteket när den låten är rippad.
Men iTunes är riktigt bra att rippa skivor med.
Man stoppar bara in skivan och vänta tills iTunes registrerat den. Sen väljer man den låt/låtar du vill rippa, markera dom och dra och släpp till iTunes bibloteket.
Det går riktigt snabbt att rippa skivor med iTunes också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-07 01:09

PeterM > iTunes är mycket bra. Sjukt bra på att hålla ordning på låtarna och ger riktigt bra kvalité på det man rippar (om man till AAC iallafall). Kan vara lite jobbigt att rippa om dem men det är det värt i slutändan.

Ge det en chans men skrota framför allt WMP. Fruktansvärt program...

Ursprungligen av PeterM:

Hej.

Jag börjar känna mig knäpp.
Jag har alla mina skivor i mappar under mappen Min Musik. Alltså C:\Min Musik\Artist_namn - Låt_namn. JAg lägger sedan till skivor i denna mapp. När jag sedan vill ha in dom i iTunes så försöker jag med "Lägg till mapp i biblioteket". Den bläddrar igenom filerna, men sedan händer nada. Ingen artist/skiva dyker upp i listan. Varför???

Det enda jag fått att fungera är att radera samtliga låtar ur iTunes och sedan lägga till hela "Min Musik"-mapp igen. Då dyker den nya skivan upp. Skall det vara så här krångligt?

Hur fungerar det för er och hur jobbar ni med era låtar och iTunes???

Jag kör PC.

Verkar inte som att någon brydde sig om att besvara den här frågan, så jag försöker få liv i den igen...har nämligen samma problem. Jag har rippat massa skivor med Itunes, o lyssnat på dom genom Winamp, o då jag nu snart ska få min Ipod (imorgon!!!) så tänkte jag förbereda Itunes o se till så att verkligen ALL min musik från "My Music" mappen verkligen fanns i Itunes. Letade som en galning efter nåt sätt att "rescanna" min musik mappen genom Itunes men kunde inte heller hitta nån sådan funktion, så jag bestämde mig oxå för att radera allt o lägga in d igen...enda trista va att jag i farten lyckades radera låtarna "fysiskt" från hårddisken o blev av me drygt hälften av alla mina sköna CDs som jag släpat med hit från Sverige...inte så kul...

Har som sagt kört Winamp hittills o d lutar åt att jag fortsätter med d!!! Har skaffat plug-in för att enkelt kunna lägga över låtarna på Ipoden, men e bara lite osäker på hur det funkar med "albumbilder", alltså att få upp skivomslaget när en låt spelas...e rädd för att man måste ha Itunes för att d ska funka...

1
Bevaka tråden