Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När jag kopplar in min iPod hänger sig datorn

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-11 21:21

Har fått ett problem med min nya iPod photo 30GB.

Varje gång jag kopplar in den i USB 2.0 uttaget så går det ca 20-30 sekunder och sedan totalhänger sig datorn.

Någon som vet vad det bero på och hur man fixar det för det är otroligt störande när man inte kan uppdatera musiken...

Nja eftersom min ipod photo 30gb fungerar bra så tror jag det har med din dator att göra. Det kan hända att du har formaterat felaktigt det måste vara FAT32 så testa med att formatera om din ipod. Sen kan du kolla ddatorn drivrutiner så att dom är rätt. Prova gärn att koppla din ipod till en annan dator.

• Medlem
  • 2005-03-11 22:12

Hur gör man så det blir FAT32 då:S

• Medlem
  • 2005-03-12 18:59

Jag är seriöst i behov av hjälp :eek:

Först så att jag hade inget USB 2.0 uttag så jag köpte ett sådant kort. Men jag tror inte det är fel på kortet för min mus funkar utmärkt i dedär kortet. (Kanske behöver några speciella drivrutiner för det?)

HELP ME; PLEASE :eek:

Hmm, ett litet tips är att om det inte var så länge sedan du köpte den så ring apple. Det verkar faktiskt vara fel på din iPod på riktigt

Sök på forumet så hittar du nummret

Mvh Olof

• Medlem
  • 2005-03-13 14:46

JO.. Men jag testade med en kompis firewire kabel och då funka det.. Så antingen är det fel på min usb 2.0 kabel eller så är det nå drivrutiner som fattas till kortet.. Hur som hälst så skiter jag i det och köper en firewire kabel i stället.

Låter vettigt, fw är överlägset i vilket fall som helst

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Låter vettigt, fw är överlägset i vilket fall som helst

Jasså? Är det? Är inte USB 2.0 snabbare?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-14 10:05
Ursprungligen av erikohman:

Jasså? Är det? Är inte USB 2.0 snabbare?

Bara i teorin, i praktiken är fw snabbare.

Ursprungligen av Spyder:

Bara i teorin, i praktiken är fw snabbare.

Visst beror det på att USB 2.0 använder sig av något slags slave/masterinterface för att kunna hantera många enheter?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-14 13:45
Ursprungligen av thurfjell:

Visst beror det på att USB 2.0 använder sig av något slags slave/masterinterface för att kunna hantera många enheter?

Det är möjligt, jag kan inte det tekniska. Det har dock diskuterats tidigare här på forumet, om du söker hittar du nog några länkar till andra sidor med mer ingående förklaring. Vad jag har förstått så ligger fw med en konstant hastighet medan usb2 varierar vid överföring och att det är dess maxhastighet som anges.

Ursprungligen av Spyder:

Det är möjligt, jag kan inte det tekniska. Det har dock diskuterats tidigare här på forumet, om du söker hittar du nog några länkar till andra sidor med mer ingående förklaring. Vad jag har förstått så ligger fw med en konstant hastighet medan usb2 varierar vid överföring och att det är dess maxhastighet som anges.

OK, tack. Jag söker.

Ursprungligen av Libra:

Har fått ett problem med min nya iPod photo 30GB.

Varje gång jag kopplar in den i USB 2.0 uttaget så går det ca 20-30 sekunder och sedan totalhänger sig datorn.

Någon som vet vad det bero på och hur man fixar det för det är otroligt störande när man inte kan uppdatera musiken...

Du, jag hade precis samma problem (i alla fall yttrade det sig likadant) som du. Jag ominstallerade WIndows (jag vet, ganska drastiskt) och sen dess har det fungerat utan problem! Ring Apple först, dock!

1
Bevaka tråden