Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder man Ipod som en hårdisk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Det är så att jag fick min ipod phot 30gig igår och jag undrar nämligen hur man använder den som en hårdisk? jag menar hur lägger jag över filmerna, är det bara lägga över den i mappe"min ipod" under fliken "den här datorn" eller måste man skapa en speciell mapp.
Eller om det är så att jag drar hem till en kompis och vill ha en album ifrån han, måste jag ha cd skivan med mig överallt då? eller hur ska jag ta mig tillväga?

// hoppas på svar

Att använda ipod som externhårddisk är inte svårt. det är bara att gå in till den här datorn och slänga in filer i din ipod. du behöver inte skapa någon speciel mapp eller nåt och du behöver inte installera något heller. Men om du vill skicka låtar till din ipod och lyssna på dom så måste du använda dig av iTunes.

Problem

Jag anv'nde min iPod som extern hårddisk för ett tag sen, men nu verkar det inte fungera; jag får inte upp iPod-ikonen på "Den här datorn" längre. Nån som vet hur man löser det?

Kolla så att ipoden är uppdaterar och formaterad ordenkligt. Slutligen kolla att datorn fungerar som den ska.

Ursprungligen av rattha86:

Hej.
Det är så att jag fick min ipod phot 30gig igår och jag undrar nämligen hur man använder den som en hårdisk? jag menar hur lägger jag över filmerna, är det bara lägga över den i mappe"min ipod" under fliken "den här datorn" eller måste man skapa en speciell mapp.
Eller om det är så att jag drar hem till en kompis och vill ha en album ifrån han, måste jag ha cd skivan med mig överallt då? eller hur ska jag ta mig tillväga?

// hoppas på svar

Du väljer "Använd som hårddisk" i iPodfilken i iTunes inställningar.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 23:25
Ursprungligen av thurfjell:

Du väljer "Använd som hårddisk" i iPodfilken i iTunes inställningar.

Om inte datorn som man använder har itunes, typ en i skolan.
Det ska ju gå att aktivera hårddiskläget på annat sätt. Select + Menu i fem sek?!?

1
Bevaka tråden