- Jezzie
- Medlem ●
alla är bra men en av de bästa är väl Berg & Dalvana
Tänkte att det behövdes en Kent disskusion här...
Så enligt ert tycke och smak, vilken är den bästa Kent låten genom tiderna??
Själv måste jag säga Chans som finns med på B-Sidor 95-00...
Bättre låt har knappt gjorts...
Kramar Jessie
Måste bara hålla med!! Många bra, men Chans tar nog hem priset!! Bara o hoppas på att nya skivan e minst lika bra
Ps. Annars så e ju Amerikana på Paus skivan oxå en höjdare....räknas kanske inte in under Kent dock?!
Klurigt
men jag tror att jag gillar cowboys bäst. men 747 och den döda vinkeln ligger inte långt från den
Musik non stop är helt klart bäst!
Chans är helt klart vass. En av de få texter man dessutom begriper sig på vid första lyssningen. Det kan man ju inte direkt säga om alla andra låtar...
Sen tycker jag Stoppa Mig Juni (Lilla Ego) från Hagnesta Hill.
Men bäst av alla enligt mitt iTunes är: Berg&Dalvana. Det är iaf den mest spelade låten av alla.
Bästa kent låten just nu är den nya Max 500.
Annars är Cowboys grym när man är deppig.
Utan dina andetag när man är kär.
Max 500 suger så jävla mycket, det finns klart bättre Kent-låtar.
Gravitation, Utan dina andetag, 747 och dom andra är de fyra bästa. De sista två skivorna har dock tyvärr varit i stort sett olyssningsbara. Har blivit alldeles för mycket U2 över dem (och U2 kan vara världens tråkigaste rockband). Finns ingen punk alls kvar i dem nu (fanns ändå lite lite upprorsanda i början) vilket totalt dödat allt intresse. Därmed inte sagt att de låter illa, bara tråkigt. Och Jocke Bergs kvasitexter kan bli alldeles för mycket bitvis.
Sverige är totalt olyssningsbar, kan vara deras sämsta låt någonsin.
Gravitation, Utan dina andetag, 747 och dom andra är de fyra bästa. De sista två skivorna har dock tyvärr varit i stort sett olyssningsbara. Har blivit alldeles för mycket U2 över dem (och U2 kan vara världens tråkigaste rockband). Finns ingen punk alls kvar i dem nu (fanns ändå lite lite upprorsanda i början) vilket totalt dödat allt intresse. Därmed inte sagt att de låter illa, bara tråkigt. Och Jocke Bergs kvasitexter kan bli alldeles för mycket bitvis.
Sverige är totalt olyssningsbar, kan vara deras sämsta låt någonsin.
Hur in i h*lvete kan du säga att U2 är världens tråkigaste rockband?
Det är världens BÄSTA rockband genom tiderna..
U2:s låttexter har iaf någon mening och deras musik är otroligt bra om man jämför med Kent. Säg en tråkig låt som U2 har gjort och du kommer inte på någon..
Jag vill göra lite avbön för inlägget igår, var irriterad, vill inte basha någon för dennes musiksmak, det var faktiskt rätt dumt gjort..
Personligen gillar jag inte U2, tycker de spelar enormt förutsägbar musik. Men jag ska såklart låta var och en ha sin smak.