Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligheten att skicka tillbaka sin iPod

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ringde Apple för några minuter sedan eftersom jag funderar på att köpa en iPod photo men är lite tveksam och därför ville kolla om det går att lämna tillbaka den. Blev minst sagt förvånad då det svarade en tjej som pratade engelska (har de ett supportcentrum i England för hela Europa eller?!)
Fick i alla fall fram min fundering på hackig skol-engelska och hon sa då att man har 10 dagars returrätt. Vill man returnera iPoden så ska den vara utan några skador samt att allt som följde med självklart också ska vara det. Vill man skicka tillbaka den ska man tydligen kontakta Apple först.

Undrar om det är någon av er som har gjort detta? Alltså beställt en iPod, inte varit nöjd, skickat tillbaka den och sedan fått pengarna tillbaka. Fungerade det smärtfritt?
Vore kul att veta hur pass känsliga de är med bedömningen av "skador", har förstått att de blir repiga så fort man tar i dem så det kanske inte är så lätt att prova en iPod inom 10 dagar utan att lämna märken på den?

  • Medlem
  • 2005-03-04 10:29

Jag ringde apple support nån dag sen, och killen där svarade på danska. Det blev inte alls så bra, eftersom han tydligen (?) förstog allt jag sa, men jag hade tidvis problem med att lista ut vad han ville få sagt. Man undrar var supporten ligger egentligen? :rolleyes:

Ursprungligen av Hauki:

Man undrar var supporten ligger egentligen? :rolleyes:

Typ nånstans ute i havet mellan England och Danmark kanske?!

Jag har skickat tillbaka min Ipod 40GB, det kom ett bud och hämtade den igår. Nu väntar jag lite nervöst på att få tillbaka pengarna eftersom att jag redan beställt en Ipod Photo 60GB och pengarna redan dragits för den så det blir många sköna tusenlappar i omlopp
Jag hade väl inga värre repor på min Ipod om man inte tittar med förstoringsglas vill säga, återstår att se hur Flextronics bedömmer det hela, verkar vara de som hanterar det hela åt Apple. Frågan är bara vad som händer med alla 40GB som skickas tillbaka nu när de inte säljs längre, kanske blir de utbytes enheter för garantiärenden....

Var föresten en svensk tjej som svarade i Apples kundtjänst när jag ringde, mycket trevligt bemötande. Bara att hoppas att det fungerar lika bra med återbetalningen

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 10:54

Jag fick tag i en finsk tjej. Som dock kunde sin engelska.

Bara en liten tanke sådär lagom offtopic.. Jag är nöjd med min ipod i sig, men ska ändå sälja den. Trodde den skulle kunna ersätta min minidisc och utklassa den totalt (vilket den ju gör på vissa sätt), men den är för bräcklig och dyrbar. Därför får den inte följa med överallt. Shufflen passar mig mycket bättre.

Ursprungligen av oskarrr:

Jag ringde Apple för några minuter sedan eftersom jag funderar på att köpa en iPod photo men är lite tveksam och därför ville kolla om det går att lämna tillbaka den. Blev minst sagt förvånad då det svarade en tjej som pratade engelska (har de ett supportcentrum i England för hela Europa eller?!)
Fick i alla fall fram min fundering på hackig skol-engelska och hon sa då att man har 10 dagars returrätt. Vill man returnera iPoden så ska den vara utan några skador samt att allt som följde med självklart också ska vara det. Vill man skicka tillbaka den ska man tydligen kontakta Apple först.

Undrar om det är någon av er som har gjort detta? Alltså beställt en iPod, inte varit nöjd, skickat tillbaka den och sedan fått pengarna tillbaka. Fungerade det smärtfritt?
Vore kul att veta hur pass känsliga de är med bedömningen av "skador", har förstått att de blir repiga så fort man tar i dem så det kanske inte är så lätt att prova en iPod inom 10 dagar utan att lämna märken på den?

Jag gjorde även en retur, fungerade utmärkt, inget att vara orolig för!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-04 11:11

det enda som det känns att den saknar i jämförelse med minidisc är mic/line/optical in... men det saknar jag å andra sidan som fasen. antar att det är för att slimma mesta möjligt som de hoppat över den, men adapter till fw-uttaget kunde de dock ha fixat.
skulle ju få plats att spela in en hel del.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 11:25

alla bootleg-försäljare skulle dock bli arbetslösa

Ursprungligen av erik:

det enda som det känns att den saknar i jämförelse med minidisc är mic/line/optical in... men det saknar jag å andra sidan som fasen. antar att det är för att slimma mesta möjligt som de hoppat över den, men adapter till fw-uttaget kunde de dock ha fixat.
skulle ju få plats att spela in en hel del.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-04 11:30
Ursprungligen av KSven:

alla bootleg-försäljare skulle dock bli arbetslösa

om det ändå vore så väl att folk var och försökte spela in våra bandrep, hehe.
är mest för eget bruk jag är intresserad.

Har fått svar från Apple nu.

Citat:

Under våra villkor står det mer om hur returrätten fungerar. Vi tar normalt inte tillbaka graverade produkter (undantag är om det visar sig vara fel på dem när de levereras), i andra fall har du 10 arbetsdagars returrätt från det att du mottagit din leverans. Du behöver i så fall ringa oss på 020-1209971 om du önskar returnera din beställning. Vi tar inte heller tillbaka programvaror som öppnats.

Har fortfarande inte fått tillbaka pengarna för min första iPod som jag returnerade. Beror väl delvis på att paketet var spårlöst försvunnet hos TNT i 5 dagar. Var riktigt nervöst innan de äntligen hittade på lådan, men nu är i alla fall försändelsen mottagen i Holland. Bara pengarna ville komma in på kontot snart, finns ju annat man vill köpa för dem

1
Bevaka tråden