Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkligt svar från iPod-supporten

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla glada!
Jag har just varit i kontakt med iPod-supporten igen.
När jag fick min iPod hade jag problemet att efter ca ett dygn så gick den ner i djupsömn och då tappade den alla bokmärken och vissa inställningar (ex. så måste jag ALLTID stänga av klick-ljudet). Jag anmälde på webben att jag ville ha service och min iPod skickades iväg. Efter två veckor fick jag en sprillans ny. Men, jag hade samma problem med denna. Så jag ringde supporten och han visste inte riktigt vad som gjorde det, men jag fick nån artikel skickad till mig som jag kunde läsa i och om det inte fungerade skulle jag höra av mig igen.
Nej, det hjälpte inte med att jag läste den artikeln så jag ringde igen och fick prata med en väldigt hjälpsam kille som hörde sig för medan jag väntade i luren. Efter att han snackat med flera fick jag svaret att det skulle vara så. Efter 36 timmar gör iPodden en egen reset.

Det är oerhört frustrerande att det är så här för om jag ex. har lyssnat på en ljudbok och sen det går ett dygn tills jag ska höra nästa gång så är ju bokmärket borta!

Har ni det också så här?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-14 13:52

Låter obegripligt, tycker jag. Varför skulle iPoden göra en reset efter 36 timmar? Jag har inga sådana problem, men jag har iofs en 3g iPod.

ha ringa ljudböcker på min så jag vet inte hur det blir med bokmärken och så...
men däremot så måste jag stänga av klickljudet efter varje "djupsömn"

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 19:21
Ursprungligen av snajgel:

ha ringa ljudböcker på min så jag vet inte hur det blir med bokmärken och så...
men däremot så måste jag stänga av klickljudet efter varje "djupsömn"

Jag kör en hel del ljudböcker och mina bokmärken är kvar efter det att den går in i djupsömn.

Ursprungligen av Nicke:

Jag kör en hel del ljudböcker och mina bokmärken är kvar efter det att den går in i djupsömn.

Men sen kanske det är så att 60gb inte fanns som 3G heller.

Det lite roliga med det här är ju att jag begärde reparation av den för en dryg månad sedan för ovanstående saker och fick en helt ny iPod tillbaka! : )

Den tappar ALLTID inställningen för klickljudet när den går i djupsömn. Det finns inget att göra åt det.

  • Medlem
  • 2005-03-14 17:23

Det är väll bara för att batteriet inte ska slitas om man inte ska använda den på ett tag... om jag har fattat rätt!

Då ska det kanske vara så då. Jaja, det drar ju ner mitt omdöme om iPod är jag rädd, men det är inte mycket att göra åt verkar det som.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 17:54
Ursprungligen av Mystica:

Då ska det kanske vara så då. Jaja, det drar ju ner mitt omdöme om iPod är jag rädd, men det är inte mycket att göra åt verkar det som.

Klickljudet kommer tillbaka för mig (som för alla andra).
Men jag har inte testat det där med ljudböcker eftersom den aldrig satts i djupsömn efter jag har pausat, och sedan ska lyssna på resten nån gång senare.
Men jag får väl testa det!

//Jakob

  • Medlem
  • 2005-03-14 17:52

Om det inte hade varit så så hade ju batteriet slitits riktigt mycket! Så jag tror det är lika bra som det är nu...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 17:58
Ursprungligen av MsB:

Om det inte hade varit så så hade ju batteriet slitits riktigt mycket! Så jag tror det är lika bra som det är nu...

Hmm...fast jag undrar varför den inte kan spara en inställning som [Klickljud -av-] när den kan spara "On-The-Go", EQ och Blanda Spår.
Lite underligt!
//Jakob

1
Bevaka tråden