OK, jag har nu läst så mycket om dessa lurar så att jag är mer osäker än vad jag var i första början. Det började med att jag ville ersätta mina sunkiga "pluggar" från Koss med andra In-ear-lurar, typ SOnys EX51/EX71 och andra liknande. Sedan velade jag över till riktiga lurar för det verkade som att få pluggar kunde erbjuda det ljud som en del vanliga lurar kan. Jag jag har efter lite letande och läsande slutat i ett val mellan dessa lurar:
Koss Porta Pro: Förefaller få bra kritik överlag, dock lite mycket bas enligt några men enligt andra inte alls. Bekväma och enligt mig själv rätt snygga med lite retro.
Sennheisser PX100: Också öppna men överlag bra kritik, förefaller ha en jämn ljudprofil utan någon tyngdpunkt på just bas. Bekväm och lättdriven.
Sennheisser PX200: Mitt första alternativ från början eftersom det var slutna och jag reser en del. Dock lite dyrare än de två andra och inte heller riktigt lika bra betyg. Svårare att positionera men de som lyckas är lyriska.
Så vad säger ni, HJÄLP MIG! Vill ha lurar för max 500kr, helst mindre. Portorna är ju snorbilliga idag men ett par slutna lurar lockar ändå eftersom jag reser dagligen i ca 3 timmar. Jag lyssnar på ganska blandad musik, från rock till Jazz.
Vad säger ni som har egna erfarenheter av dessa? Bara så jag vet vad jag skall åka ut och leta efter.
PS. Jag har en iPod Mini. DS.