Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

märkligt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som nybliven iPod mini-ägare råkar man fårstås ut för en hel del konstigheter som man inte riktigt rår över, men det här var märkligt.
Hade min nya mini fullmatad med musik då jag skulle lägga in en ljudskiva från iTunes. Skivan var lånad på biblioteket och jag är fullt medveten om att den kanske bar på någon form av skydd. Men detta. Efter många försöäk såg det ut som om spåren kopierades över till iPoden. Det var mp3- format och jag hade ingen aning om var filerna skulle komma att hamna. Då jag sedan kopplar ifrån iPoden är det totalt rensad på allt vad jag lagt in. Inte en enda låt kvar och naturligtvis ingen ljudbok heller. Var det månne ett kopieringsskydd som ställde till det så. Nu har jag överföret all min musik igen och det tycks fungera. Men skall jag inte kunna härbärgera en bok i spelaren också?

Ursprungligen av esu:

Itunes fungerar som föjlande: Allt som finns i itunes förs över till ipoden och allt som inte finns i itunes raderas på ipoden.

Ett enkelt exempel:

Du drar in en mapp i Itunes.

Tar du sedan bort en låt i itunes och kör en uppdatering (kopplar in ipoden) så försvinner låtarna på ipoden som inte finns i itunes.

Hoppas du fattade nått iaf..

//

Erik

Nej, nej det handlar inte alls om det. Jag vet hur iTunes fungerar i det avseendet och har ställt in programmet på manuell hantering. Här handlar det om något annat.

Nån annan som vet om kopieringsskydd, fel filformat eller liknande kan ställa till det i Ipoden när man försöker lägga in en ljudbok?

1
Bevaka tråden