Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda som hårdisk & mediaspelar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 15:35

Hallå, jag har ingen iPod ännu, men jag vill köpa en. Men jag har ett "problem".

Jag har en ca 11GB mp3 på min pc (har ingen mac). Och på min pc har jag en fläckt som låter väldigt mycket när jag vill tex sova.

Jag skulle därför vilja ha min iPod som en extern hårdisk och ha låtarna på den när datorn är på, för att kunna spela genom tex. winamp. Men när datorn är av så vill jag ha iPoden som en "mediaspelare". Jag vill alltså inte ha låtarna på datorn alls, men jag vill kunna spela dem "genom" datorn.

(Jag vill häller inte köpa en 40Gb och ha halva som hårdisk och halva som mediaspelare)

Är detta möjligt?

• Oregistrerad
  • 2005-03-14 18:02

förr i tiden innan datorer så kunde man lyssna på musik med hjälp av förstärkare och högtalare. jättebra var det.

har för mig att du kommer åt alla låtar på ipoden i datorn även om filnamnen inte stämmer...

Ursprungligen av mcan:

Hallå, jag har ingen iPod ännu, men jag vill köpa en. Men jag har ett "problem".

Jag har en ca 11GB mp3 på min pc (har ingen mac). Och på min pc har jag en fläckt som låter väldigt mycket när jag vill tex sova.

Jag skulle därför vilja ha min iPod som en extern hårdisk och ha låtarna på den när datorn är på, för att kunna spela genom tex. winamp. Men när datorn är av så vill jag ha iPoden som en "mediaspelare". Jag vill alltså inte ha låtarna på datorn alls, men jag vill kunna spela dem "genom" datorn.

(Jag vill häller inte köpa en 40Gb och ha halva som hårdisk och halva som mediaspelare)

Är detta möjligt?

Tja, det funkar bra genom iTunes i alla fall!

• Oregistrerad
  • 2005-03-14 20:43
Ursprungligen av erikohman:

Tja, det funkar bra genom iTunes i alla fall!

Hur menar du då? Jag vill inte använda iTunes för att spela låtarna, utan winamp. det är det smidigaste programmet. Men jag måste kunna spela dem med ipoden när jag inte har datorn ansluten.

Ursprungligen av ksven:

vanlig stereo

Ehh jo jag har min vanliga stereo med mina vanliga högtalare, men jag vill inte använda min vanliga CD-Spelare, då det är jobbigt att bränna ut 11GB Vilket skulle bli långt över 100 skivor, dessutom är det så tråkigt att byta cdskiva hela tiden.

Ursprungligen av mcan:

Hur menar du då? Jag vill inte använda iTunes för att spela låtarna, utan winamp. det är det smidigaste programmet. Men jag måste kunna spela dem med ipoden när jag inte har datorn ansluten.

Ehh jo jag har min vanliga stereo med mina vanliga högtalare, men jag vill inte använda min vanliga CD-Spelare, då det är jobbigt att bränna ut 11GB Vilket skulle bli långt över 100 skivor, dessutom är det så tråkigt att byta cdskiva hela tiden.

För att kunna spela filerna via datorn och sedan bara med ipoden när du är ute och går/reser/eller vad du nu gör så måste du göra det via iTunes (tror jag). När du har iPoden kopplad till datorn så ser iTunes innehållet på iPoden. Men jag är tveksam om det går så bra med t.ex. WinAmp då filerna ligger i dolda mappar och inte i ordning.

Sedan så kan du juh koppla din iPod till datorn ganska enkelt.

Citat:

Q: Kan jag koppla min iPod till stereon?
A: Ja, oftast räcker det med en 3,5 mm -> RCA-kabel. Flera återförsäljare säljer också iPod-tillbehör som möjliggör ihopkoppling med stereo, bilstereo och andra enheter.
(Citat från: [FAQ] iPod: De vanligaste frågorna och svaren (viktigt för dig med iPod))

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-14 22:40

Det finns ju en plugin för iPod till WinAmp, så jag tror nog att du kan använda den precis som du beskrivit utan några problem.

Jag använder WinAmp till iPoden och tycker det fungerar utmärkt. För manuellt över de låtar i Media Library som jag vill ha på podden. Det går även att spela upp låtar från iPoden i WinAmp utan att ha dem på datorn om det var det du ville göra.

Här kan du hämta plugin:
http://www.winamp.com/plugins/browse.php?search=yes&filter=C&query=mlipod

• Oregistrerad
  • 2005-03-15 13:37

Finfint!

Ursprungligen av Cochese:

Jag använder WinAmp till iPoden och tycker det fungerar utmärkt. För manuellt över de låtar i Media Library som jag vill ha på podden. Det går även att spela upp låtar från iPoden i WinAmp utan att ha dem på datorn om det var det du ville göra.

Här kan du hämta plugin:
http://www.winamp.com/plugins/browse.php?search=yes&filter=C&query=mlipod

Sweet!

jag skulle köpa en audio sladd på typ teknikmagasinet (koster typ 70 spän eller nått) sen koppla in den i dina högtalare . så har du din ipod som sterio.

1
Bevaka tråden